Хіти тижня. Жахи жовтневого перевороту на малюнках очевидця, - Максим Мирович (фото)

Найбільш дивно те, що художник, який намалював їх, жив в СРСР - цілком успішно пережив сталінський терор 1930-х років і його картини з якоїсь причини не були знищені

Так, друзі, сьогодні буде цікавий пост про те, як насправді виглядав Жовтневий переворот 1917 року, який стався рівно сто два роки тому. Фотознімків тих років збереглося не так і багато, але зате залишилися деякі малюнки від художників документалістів - яких, втім, до наших днів дійшло теж не надто багато, пише відомий блогер Максим Мирович, передають Патріоти України.

Картини, які я покажу вам в сьогоднішньому пості, справили на мене свого часу величезне враження. Ще більш дивно те, що художник, який намалював їх, жив в СРСР - цілком успішно пережив сталінський терор 1930-х років і його картини з якоїсь причини не були знищені. Він багато малював практично до останніх днів життя і навіть в 1930-і продовжував час від часу тролі совок картинам на кшталт "Мордобій на пляжі - культурне досягнення по спорту!".

Отже, в сьогоднішньому пості - правдиве зображення жахів Жовтневого перевороту від безпосереднього свідка подій. Обов'язково заходите під кат, пишіть вашу думку в коментарях, ну і в друзі додаватися не забувайте. І на телеграм-канал теж підписуйтесь)

Для початку трохи історії. Автор картин, які розміщені нижче - художник Іван Владимиров (1869-1947). Як видно по роках життя художника - в роки Жовтневого перевороту і що послідувала за ним громадянської війни Іван був уже досить зрілою людиною і таким, що відбувся художником, до цього вже отримав деяку популярність.

На початку XX століття Владимиров позиціонував себе як художника-документаліста - він працював т.зв. "Художнім кореспондентом" в російсько-японській (1904-905), балканських (1912-13) та Першої світової війни. Про сюжетах його картин тих років можна судити за назвами - "Знаряддя в небезпеці", "Артеллерійскій бій", "Повернувся з війни", "Розвідка в злива", "Допит полоненого", "Посилена рекогносцировка".

У 1917-1918 році Владимиров працював в Петроградської міліції, де малював фотопортрети розшукуваних злочинців зі слів потерпілих (аналог художнього "фоторобота"). Під час перевороту 1917 року Владимиров зробив безліч замальовок, які стали потім в сюжети його картин - на яких добре показані реалії тих днів і справжнє обличчя більшовиків.

Це дивно, але Івана Владимирова з якоїсь причини не репресували в 1930-х - він пережив репресії і блокаду в Ленінграді, під час якої малював плакати і вів щоденник блокади. Ще більш дивно те, що багато його роботи виставлялися навіть за часів СРСР в Третьяковській галереї.

А тепер давайте подивимося на картини.

02. Взяття Зимового палацу восени 1917 року. Особи і типажі красноармецев далекі від тих "вольових і цілеспрямованих товаришів", які потім малювали у всіх радянських підручниках. Далекі від ідеалу і їх дії - банда червоноармійців поводиться як звичайні п'яні погромники, стріляючи в картини і знищуючи античні статуї. 22 роками пізніше діти цих червоноармійців поводитимуться також під час "приєднання Західної Білорусі" - з тупою злістю рубаючи шаблями паркет в замку Радзивіллів в Несвіжі.

03. А на цій картині зображено більшовики на вулицях "революційного Петрограда". Як бачите, червоноармійці не тільки ходили строєм під бравурні пісні про Будьонного, але і не гребували банальними грабежами - на картині зображено, як доблесні "красногвардеци Ілліча" розгромили винний магазин і напиваються прямо біля входу.

04. позасудової розправи над "ідеологічними противниками-беляками". Зверніть увагу на обличчя красноармецев - це справжнісінькі Шарикова. Не викликає сумнівів, що художник на стороні розстрілюваних, і для мене велика загадка - як йому вдалося пережити терор 1930-х. Може бути, вся справа в тому, що радянська влада не бачили в картинах ніяких протиріч - "а що, все схоже! Ось це з гвинтівкою вилитий я, а ось це - мій кореш Коля!".

05. А це - розстріли в підвалах, які почалися, фактично, відразу після перевороту. Особи теж дуже характерні; як пізніше скаже Йосип Бродський - "після перевороту 1917 року і репресій в Росії стався антропологічний зрушення, від якого вона буде відходити кілька століть".

06. Реалії 1918 року. На картині начебто не відбувається нічого особливого, якщо не знати її назву - "Пограбування вагона за допомогою від Червоного Хреста". Швидше за все, вагон грабують ті ж самі "червоноармійці", які охранятю залізницю - присвоївши собі продукти, які були призначені для голодуючих.

07. Теж грабіж - на цей раз банківських сейфів, під незрозумілими назвою "вилучення награбованого добра". Те, що в цих осередках зберігали свої вклади та цінності звичайні городяни - нікого не цікавило. Маєш щось більше, ніж драні постоли? Значить ворог.

08. Картина під назвою "Розвага підлітків в імператорському саду" .Тут, як то кажуть, без коментарів - мистецтво після революції стало "доступне всім". В тому числі, і для того, щоб кидати в нього камінням.

09. А ось просто приголомшлива картина під назвою "Нікому захистити" - так би мовити, торжество переможців. Два бугая- "червоноармійця" підсаджуються до інтелігентної дами в кафе, один з червоних бандитів міцно тримає її за руку, і можна зрозуміти, що нічим хорошим ця зустріч не закінчиться.

10. І ще одна приголомшлива картина з цієї ж серії, з особами "переможців" в ложі опери або театру. Типажі помічені просто відмінно.

11. Ще трохи "післяреволюційних реалій". Голод в Петрограді - люди відрізають шматки м'яса від трупа коня, що пав, в той час як на задньому плані йдуть бравурні мітинги під червоними прапорами.

12. І ще трохи про побут тих років:

13. Картини сільського життя тих років у Івана Владимирова теж зустрічаються. Давайте подивимося, що зображено на них - може бути, хоча б в селі життя було краще? Ні, там був все той же грабіж. На цій картині показано, як підбурювані комісарами селяни розкрадають багатий маєток:

14. А ось ті ж селяни тягнуть додому награбовані речі. Так і хочеться запитати - "ну що, збагатилися? Сильно своє життя поліпшили?"

15. Втім, награбоване "добру" селяни раділи недовго - незабаром до них в будинку приїхали загони продрозверстки, які вигрібали з комор все запаси зерна, прирікаючи людей на голод.

16. А це - робота в селі так званого "комбеда", в який набирали всяких сільських алкоголіків - чим більше декласований була людина і чим більше асоціальний спосіб життя він вів, тим імовірніше він міг отримати місце в "комнезаму" - вважалося, що він "революційний борцун" і взагалі молодець, "не працював на царя".

Вчорашні алкоголіки і люмпени отримали повну владу над долями людей, які радянська влада вважала своїми ворогами. Господарські селяни, працьовиті заможні люди, священики, чиновники - були судимі "комбідами" і часто засуджували до смерті.

17. Грабіж цінностей із сільської церкви. Велика частина добра, що відняли в церквах і у колишніх багатих людей - продавалася на Захід, а кошти від цього йшли на "радянську індустріалізацію". Це і є реальна особа "генія Сталіна" , якого так люблять вихваляти сталіністи, в 1920-30-і роки він займався рівно тим же, чим займався до революції - грабував людей і витрачав гроші на свої прожекти.

Ось такі картини. По-моєму, дуже сильна серія. Мені здається, якби з радянських підручниках з історії публікували їх, а не пафосні картинки з "революційними матросами", то ставлення до подій 1917 року у людей було б зовсім інше.

А що ви думаєте з цього приводу? Напишіть в коментарях, цікаво.

Хіти тижня. "Будні відставленого політика, або Кулявлоб-2": Двійник Яценюка засвітився на відео

субота, 14 грудень 2019, 1:00

У мережі з'явилося відео з чоловіком, який дуже схожий на експрем'єра України Арсенія Яценюка. Кадри оприлюднив у Facebook офіцер ЗСУ Анатолій Штефан, передають Патріоти України. На ролику видно чоловіка в окулярах, який тримає в руках камеру. "Людина ...

Хіти тижня. "Поліція вважає, що будуть "відбивати": Під будинком Антоненка, заарештованого у справі Шеремета, почалися сутички (відео)

субота, 14 грудень 2019, 0:50

Через 3 роки після вбивства журналіста Павла Шеремета слідство раптово назвало 5 підозрюваних у скоєнні цього злочину. Арешт Антоненка у резонансній справі Шеремета викликав бурхливу реакцію української громадськості. Кілька десятків людей вирушили до ...