Після 20 років розробок і тестування компанія "LiquidPiston" отримала контракт від армії США на створення прототипу армійської версії свого роторного двигуна XTS-210. Ця розробка може скласти вагому конкуренцію навіть електромоторам.
Для військових нова технологія двигуна надзвичайно корисна через можливість його роботи на широкому спектрі видів пального – від бензину, дизеля і гасу до пропану і водню, а також дуже популярного палива для реактивних двигунів JP-8/Jet-A.
Принцип дії XTS-210 найпростіше описати як роторний двигун Ванкеля, який "вивернули навиворіт". Наприклад, тут маленька, кругла і нерухома камера згоряння замість довгої та рухомої, що забезпечує пряме впорскування і високий ступінь стиснення. Поршневі кільця теж нерухомі, що в рази спрощує їхнє змащування та обслуговування.
Ці мотори збираються ставити на БПЛА. Більш потужні версії попередників XTS-210 вже успішно протестовані на легких літаках.
Ще одне корисне застосування такого двигуна – у мобільних генераторах, які дуже затребувані в сучасній війні через велику кількість електронних пристроїв на полі бою. Економія на паливі, вазі пристрою та матеріалах для його обслуговування допоможе оптимізувати військову логістику.
З 1 березня проіндексують пенсії практично для всіх українців на заслуженому відпочинку. У проекті бюджету ПФУ передбачено індексацію на рівні 10%, при цьому за останніми підрахунками експертів вона може становити понад 11%. Про це йдеться у матеріалі ...
Українці, які отримують субсидію на оплату послуг ЖКГ, також можуть оформити допомогу на придбання твердого палива, зокрема, дров. Однак лише за певних умов – наприклад, якщо для обігріву житла використовується саме таке паливо. Тобто, за відсутності ц...