Багато хто бачив радянські автомобілі і знає, що в них руль розташований зліва. Однак мало хто знає, що в СРСР також виробляли автомобілі з правим кермом, передають Патріоти України.
Цей факт може здатися дивним, особливо враховуючи, що Радянський Союз не був країною з лівостороннім рухом. Про причини того, чому союз випускав авто з кермом справа, розповідає OBOZ.UA.
Варто зауважити, що спершу автомобілі по всьому світі виготовлялися так, щоб водій сидів справа. Це вважалося логічним та безпечним, адже так він виходив з машини на тротуар, а не на дорогу. Однак згодом винахідник та власник автозаводів Генрі форд подумав про комфорт та безпеку пасажира і став виготовляти моделі з кермом зліва.
Авто з лівим кермом в СРСР
Спершу в СРСР дорогами їздили праворульні транспортні засоби. Це були, наприклад, НАМІ-1 чи вантажний автомобіль АМО-Ф15.
Однак в 1932 році експлуатацію таких моделей було заборонено указом тодішнього голови НКВС, який вважав те, що водій сидить справа неправильним. В результаті з 1937 року в союзі почали випускати звичні для нас сьогодні ліворульні авто. Але при цьому праворульні виробляти не перестали.
Експорт
Найбільшою причиною того, що радянські авто мали кермо справа був експорт. Щоб автомобілі купували за кордоном, вони повинні відповідати вимогам країни-імпортера. Але при цьому знамениті "Москвичі", "Запорожці, "Лади" та "Волги" мали не лише праве кермо, а й покращену комплектацію.
Моделі на експорт, як правило, були більш потужними, мали кузов з товстішого металу та краще оздоблення салону.
Пошта
Моделі з правим кермом використовувалися і всередині країни, зокрема як поштові автомобілі. Першою такою машиною була модифікація ЗАЗ-965 або "Запорожця".
Він був доволі компактним, але вантажопідйомним, тому на задньому сидінні було облаштовано вантажний відсік, який міг вмістити 150 кг посилок та листів.
Праве кермо в таких автівках було потрібно для того, щоб листоношам не доводилося кожен раз виходити на дорогу та обходити авто, щоб покласти пошту в скриньку.
Українська гривня опустилася на шосте місце з кінця в списку найбільш недооцінених валют світу в оновленому індексі Біг-Мака, передають Патріоти України з посиланням на дані рейтингу The Economist за січень 2025 року. Згідно з даними видання, Біг-Мак ...
Дворазова олімпійська чемпіонка з фехтування Ольга Харлан вважає, що українські спортсмени продовжували їздити на змагання до РФ після 2014 року, бо в Україні не було спільної позиції з цього питання. Ольга у 2016 році вже після анексії Криму їздила до...