Нове дослідження виявило, які популярні продукти руйнують тіло зсередини

четвер, 14 серпень 2025, 7:58

Нові обнадійливі дослідження показали: відмова від ультраоброблених продуктів (УОП) допомагає прискорити схуднення, а також зменшує потяг до їжі, Патріоти України.

Продукти з високим вмістом добавок — як-от чипси, солодощі, снеки чи готові страви — десятиліттями асоціювались із ризиками для здоров’я. Десятки наукових робіт пов’язують їх із розвитком діабету 2 типу, хворобами серця, ожирінням і навіть раком.

Британські вчені провели дослідження за участі 50 дорослих, які раніше регулярно споживали УОП. Учасників розділили на дві групи: одна харчувалась мінімально обробленою їжею (вівсянка, домашні страви, овочі), інша — переважно УОП (батончики, напівфабрикати тощо).

Результати виявилися переконливими: ті, хто харчувався мінімально обробленими продуктами, втратили у 2 рази більше ваги за 8 тижнів — у середньому 2,06% від маси тіла, порівняно з 1,05% у групі, яка споживала УОП.

«Хоча 2% може здатися незначним, це — без суворого дотримання дієти. У перспективі це може означати втрату до 13% ваги у чоловіків і 9% у жінок протягом року», — пояснює д-р Семюел Дікен з Університетського коледжу Лондона.

Також було виявлено, що при дієті на основі мінімально оброблених продуктів у людей зменшувався потяг до їжі та переїдання, а також підтримувався вищий дефіцит калорій — у середньому на 230 ккал/день, проти 120 ккал/день у групі УОП.

Водночас дослідження не виявило значного впливу УОП на артеріальний тиск, функцію печінки чи рівень холестерину у короткостроковій перспективі. Професорка Рейчел Баттерхем з Центру досліджень ожиріння UCL зауважує:

«Лише 1% населення Британії дотримується повних рекомендацій здорового харчування. Поступовий перехід до простих, домашніх, менш оброблених продуктів — реальний і ефективний шлях до покращення здоров’я».

Науковці попереджають, що повна відмова від УОП нереалістична для більшості людей, однак зменшення їх частки у раціоні вже може мати суттєвий позитивний ефект.

Голлівудська знаменитість Джессі Айзенберг відвідав поранених українських бійців у реабілітаційному центрі

вівторок, 11 серпень 2026, 14:04

Голлівудський актор Джессі Айзенберг під час візиту в Україну побував у санаторії, де проходять відновлення українські військовослужбовці. Зірка не обмежився протокольними зустрічами — йому показали повний цикл фізичної та психологічної реабілітації. ...

Пенсія може зрости більш ніж на 50%: Українцям пояснили, як збільшити виплати

вівторок, 11 серпень 2026, 13:36

В Україні громадяни можуть самостійно вплинути на розмір своєї майбутньої пенсії. Один зі способів — не оформлювати виплату одразу після набуття права на пенсію, а продовжити офіційно працювати. За тривалої відстрочки це може забезпечити суттєве підвищ...