Океан довго приховував цю таємницю: Австралійські науковці нанесли на карту загублений континент, котрий тисячі роки тому відіграв надзвичайну роль в історії людства

Цей масив суші, відомий як Північно-Західний шельф, був приблизно в 1,6 разу більшим за Велику Британію

Нове моделювання показує, як перші жителі Австралії мігрували через затонулий континент на територію сучасної Австралії.

Одна з найцікавіших історій міграції людей сталася на планеті близько 70 000 років тому, коли група людей перейшла з Південно-Східної Азії на територію сучасної Австралії. Для цього їм потрібно було перетнути нині затонулий ландшафт, схожий на Атлантиду, і, по суті, це зробило їх першими людьми, які назвали сучасну Австралію своїм домом, пише Live Science.

За десятки років учені зібрали безліч археологічних даних, які надають свідчення того, що ця міграція дійсно відбулася. Однак учені досі були спантеличені цим переміщенням, наприклад, тим, наскільки швидко стався цей перехід і якими маршрутами слідували люди.

У новому дослідженні команда із Сіднейського університету знайшла відповіді на деякі з цих питань. У своїй роботі вчені розглянули суперконтинент, відомий як Сахул — величезну ділянку суші, яка оголилася близько 70 000 років тому, коли наша планета перебувала в розпалі останнього льодовикового періоду.

Зледеніння спричинило зниження рівня моря, унаслідок чого оголилися ділянки затопленого континентального шельфу, що з'єднують сучасну Австралію з Папуа-Новою Гвінеєю на півночі й Тасманією на півдні.

Рівень моря залишався низьким протягом тисячоліть, і за цей період змінилися інші геологічні й екологічні умови. Наприклад, за словами вчених, мав би змінитися характер випадання опадів, змістилися б річище річок, ліси та луки мали б скоротитися або розширитися. Усі ці чинники тією чи іншою мірою впливають на характеристики місцевості, а отже, і того, як люди досліджували б її.

У своїй роботі команда використовувала ці дані та розробила моделі еволюції ландшафту, що імітували зміну ландшафту Сахула в період між 75 000 і 35 000 роками тому. Моделювання команди також врахувало можливі маршрути міграції із Західного Папуа та шельфу Тиморського моря. У результаті вчені змогли точно визначити періоди, коли люди перетинали ці частини континенту.

За словами провідного автора дослідження, доцента Школи геонаук Сіднейського університету Трістана Саллеса, їхня нова модель ландшафту по суті дає змогу реалістично описувати ландшафти й навколишнє середовище в ті періоди, коли люди перетинали Сахул. Загалом було проведено тисячі симуляцій, які виявили найімовірніші маршрути міграції.

Тепер учені припускають, що перші мешканці Австралії переміщалися вздовж берегової лінії та прямо через внутрішню частину континенту, слідуючи вздовж основних річок і струмків. Передбачається, що люди перетинали ландшафт зі швидкістю близько 1,15 кілометра на рік, що, за словами вчених, відносно швидко.

Так модель допомагає конкретизувати картину життя на острові Сахул, де попередні дослідження показали, що на його нині затонулому північному шельфі, можливо, колись мешкали до пів мільйона людей.

Сенсаційна знахідка на Київщині: Археологи виявили у Білогородці артефакт козацької доби, котрий музефікують для відвідин туристів