Ось так поширювалося життя між планетами: Вчені знайшли комаху, яка може літати на астероїдах

Дослідники з Кента перевірили, наскільки добре тихоходки можуть витримувати ударний тиск, який може викликати зіткнення з астероїдом. Тим самим вчені перевіряють теорію панспермії. Про це пише журнал Astrobiology, передають Патріоти України.

Тихоходки - одні з найскладніших форм життя, коли-небудь виявлених на Землі. Вчені висловили припущення, що вони (або аналогічні організми) можуть сіяти життя в космосі, «подорожуючи автостопом» на астероїдах. Тепер дослідники перевірили цю гіпотезу, вистріливши тихоходками з газового пістолета в пісок і подивившись, наскільки добре вони виживають.

Тихоходки, зіткнувшись з суворими умовами навколишнього середовища, висихають і згортаються в захисний шар, званий чаном, що дозволяє їм вижити, поки умови знову не стануть більш сприятливими. Було відмічено, що при цьому вони виживають при температурах кипіння і замерзання, інтенсивній радіації, нищівному тиску, подібному до тиску на дні морських глибин, і навіть здатні здійснювати подорожі в космос.
Тому тихоходки розглядалися як кандидати на панспермії - гіпотезу, яка передбачає, що життя може поширюватися між планетами за допомогою астероїдів. Для своєї роботи команда вчених заморозила зразки тихоходок на 48 годин, що змусило їх прийняти форму захисного чана. Потім вони завантажили зразки в нейлоновий кожух і вистрілили з легкого газового пістолета в пісок. Були виміряні швидкості удару і ударний тиск, а потім тихоходки були зібрані для огляду отриманих ушкоджень.
Дослідники визначили верхню межу їх виживання в цьому сценарії - швидкість удару 3240 км / год, що створює стрибок тиску в 1,14 гігапаскалів (ГПа). Максимальна швидкість, на якій вижили 100% тихоходок, склала 2621 км / год, в той час як близько 60% продовжували витримувати удари до 2970 км / год.
Команда помітила, що живим тихоходкам треба було до 36 годин, щоб вийти зі стану чана і знову почати рух - набагато довше, ніж контрольній групі, яка була заморожена, а потім розморожена, але не проходила випробування. Їм треба було 8-9 годин, щоб відновитися.
Дослідники говорять, що більшість ударів астероїдів створює занадто високий для тихоходок тиск, але частина з ударів відбувається повільніше, в межах допустимого діапазону. Наприклад, до третини зіткнень з астероїдами на Місяці можуть бути придатні для виживання тихоходок. Це люди, можливо, вже випадково перевірили під час аварії апарата «Береш» в 2019 році, на якому знаходилися заморожені тихоходки. Наскільки добре вони впораються з новою ситуацією, це вже інше питання.
Команда також стверджує, що ці результати можуть бути використані для перевірки того, чи живуть тихоходки або інші аналогічні форми життя в інших світах нашої сонячної системи. Крижані супутники Європа і Енцелад мають підземні океани, потенційно придатні для проживання мікроорганізмів, і ми могли б знайти докази існування життя, перевіривши струмені води, які вони викидають в космос через тріщини в крижаній оболонці.

"Я вчора розмовляв із польським журналістом": Політолог пояснив, в якому випадку Польща може депортувати українців