
Пільгове ввезення ключового енергообладнання в Україну офіційно продовжено до 1 січня 2029 року і доступне як для бізнесу, так і для громадян. Без мита можна імпортувати потужні генератори, вітроустановки та літій-іонні акумулятори, але дрібні генератори й малопотужні зарядні пристрої під пільгу не підпадають, передають Патріоти України.
Про це повідомляє Державна митна служба України. Відповідно до законів України ухвалених на початку грудня 2025 року, термін дії податкової пільги у класифікаторі звільнень від сплати митних платежів продовжено до 1 січня 2029 року.
Законодавчі зміни передбачають, що право на безмитне ввезення енергообладнання мають підприємства та бізнес та фізичні особи (громадяни України). Пільга застосовується як до товарів, що безпосередньо ввозяться на митну територію України, так і до тих, що пересилаються поштовими або кур’єрськими відправленнями.
Водночас закон містить чітке обмеження, адже пільговий режим не поширюється на товари, які мають походження або ввозяться з держави, визнаної державою-агресором або державою-окупантом щодо України. Пільга охоплює широкий перелік енергообладнання, яке має критичне значення для резервного та альтернативного енергозабезпечення:
До переліку входять електрогенераторні установки з поршневим двигуном та іскровим запалюванням потужністю понад 7,5 кВ·А. Зокрема за такими кодами УКТЗЕД:
Таке обладнання активно використовують підприємства, лікарні, об’єкти критичної інфраструктури та житлові комплекси. Тому вони підпадають під перелік.
Пільговий режим також поширюється на вітроенергетичні електрогенераторні установки (код8502 31 00 00 УКТЗЕД). Вони стимулюють розвиток альтернативної генерації, особливо у регіонах із відповідними кліматичними умовами.
Без сплати митних платежів можна ввозитилітій-іонні акумулятори (код8507 60 00 00 УКТЗЕД). Зокрема такі типи: літій-кобальтові, літій-ферум-фосфатні (LiFePO₄), літій-манган-оксидні, літій-нікель-манган-кобальт-оксидні.
Окремо зазначається, що літій-полімерні акумулятори також класифікуються за цією ж товарною підкатегорією, а отже так само звільняються від сплати мита та ПДВ при ввезенні.
Попри широкий перелік дозволеного обладнання, пільга має чіткі межі. У загальному порядку зі сплатою ввізного мита та ПДВ оформлюються:
Продовження пільгового режиму до 2029 року дозволяє бізнесу, громадам і громадянам планувати довгострокові інвестиції в енергетичну автономність. Йдеться не лише про резервне живлення на випадок відключень, а й про поступовий перехід до децентралізованої та відновлюваної генерації.
Модель GPT-6 Astra від OpenAI розшифрувала німецький військовий шифр часів Першої світової війни, який залишався нерозкритим протягом 118 років. Повідомлення було зашифровано та передано за кілька днів після капітуляції Німеччини, у листопаді 1918 року...
Головний біль вважають одним із найвідоміших симптомів пухлини мозку, однак він далеко не завжди є першою або ключовою ознакою захворювання. Про можливе утворення можуть свідчити менш очевидні зміни — порушення зору, пам’яті, рівноваги, мовлення або по...