Померли миттєво, нічого не зрозумівши: Фізик пояснив, як саме загинув батискаф "Титан"

Батискаф "Титан", який зазнав катастрофи під час спуску до затонулого "Титаніка", загинув буквально за мить. Люди, що знаходилися всередині підводного апарату, найімовірніше, навіть не усвідомили, що сталося. Про це Northeastern Global News розповів професор фізики Північно-Східного університету Арун Бансіл. За даними Берегової охорони США "Титан" зазнав катастрофічних руйнувань внаслідок імплозії, передають Патріоти України.

Як пояснив вчений, імплозія – це вибух, що відбувається навпаки, оскільки вся його сила спрямована всередину, а не назовні. "Коли підводний човен знаходиться глибоко в океані, на його поверхню діє сила, зумовлена тиском води. Коли ця сила стає більшою, ніж може витримати корпус, відбувається потужна імплозія", – розповів Бансіл.

Говорячи про те, що така катастрофічна подія могла означати для п'ятьох людей, які перебували всередині батискафу, професор припустив, що все відбулося настільки швидко, що вони навіть не зрозуміли, що знаходяться у смертельній небезпеці.

"Імплозії, як і вибухи, дуже сильні. Коли корпус розривається на частини під величезним зовнішнім тиском, вивільняється велика кількість енергії, і п'ятеро пасажирів загинули б миттєво. Вони б не відчули болю і не зрозуміли, що сталося", – переконаний фізик.

Бансіл припускає, що основною причиною трагедії могло стати використання в конструкції судна вуглецевих волокон. Він пояснює, що для підводних апаратів ключовою є конструкція корпусу, яка протистоїть величезному зовнішньому тиску воду, який намагається розчавити батискаф.

За даними BBC, на глибині 3800 метрів, де лежать рештки "Титаніка", тиск сягає близько 40 МПа, що в 390 разів перевищує тиск на поверхні."Значна частина існуючих технологій базується на сталі, титані та алюмінії. Поведінка цих матеріалів в умовах екстремальних навантажень добре вивчена. Однак корпус "Титану" мав експериментальну конструкцію", – зазначив професор.

Мова йде про те, що корпус було зроблено з використанням вуглецевого волокна і лише укріплено титаном. Перевага вуглеволокна у тому, що воно легше за титан чи сталь, тож конструктори могли залишити всередині батискафу більше простору для пасажирів.

Однак, як зауважує Бансіл, властивості вуглецевих волокон для глибоководних застосувань "не дуже добре вивчені"."Воно може раптово тріснути і зламатися", – каже вчений.

Професор фізики також припускає, що "Титан" міг зазнати "втоми корпусу", адже це було вже не перше його глибоководне занурення. "(Це) могло … зробити його більш схильним до катастрофічного руйнування", – переконаний вчений. Німецьке інтернет-видання BILD раніше змоделювало імплозію "Титана".

Мобілізація громадян від 50 років буде чи ні? Нардеп пояснив нюанси

четвер, 26 вересень 2024, 23:55

Директива Командування Сухопутних сил дозволяє мобілізовувати чоловіків 50-60 років винятково за окремим мобілізаційним розпорядженням. Це підтвердив народний депутат, член комітету з нацбезпеки й оборони Верховної Ради Федір Веніславський у коментарі ...

Поки інші ледь зводять кінці з кінцями: Зарплати чиновників в Україні перевищили 55 тис. грн - хто отримує найбільше

четвер, 26 вересень 2024, 22:25

У серпні 2024 року середня зарплата в держустановах зросла на 44,6% і перевищила 55 тисяч гривень, причому керівники стратегічних установ, таких як НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг)...