
За підсумками вересня сумарний обсяг сегмента легкових електромобілів в Україні становив рекордні 12,1 тис., що на 5,9% більше, ніж було у серпні, та на 89,2% більше відносно вересня-2024. Про це інформує Інститут досліджень авторинку, передають Патріоти України.
Як зазначають аналітики, основних драйверів тут три: подорожчання пального на АЗС, загальна тенденція зростання інтересу до електромобілів (яка складається з покращення їхніх характеристик та зменшення ринкових цін), а також наближення розмитнення з ПДВ, яке зафіксоване у законодавстві на 1 січня 2026 року.
Структура сегмента за підсумками минулого місяця наступна: основу складають імпортовані електромобілі з пробігом, частка таких 53,4%, або 6473 шт.
Другий за обсягами підсегмент — внутрішні перепродажі машин групи BEV, частка 29,3%, кількість — 3552 шт.
Нові електроавто зайняли 17,2% у своїй групі, у кількісному вимірі це 2088 шт. – новий рекорд для вперше зареєстрованих нових електромобілів.
Як змінилися показники за цими підсегментами у порівнянні з минулими періодами:
За даними експертів, станом на кінець вересня в Україні (без урахування промислових електрокарів, тролейбусів, рейкових машин та групи "мото") парк транспорту групи BEV складає 193,5 тис. одиниць. Найбільше у ньому легковиків — 193,5 тис. Вантажівок на електротязі 3,9 тис., також є кілька електробусів (8 шт.).
"Цікаво, що найбільше у нашому парку електромобілів марки Tesla — 20%, хоч від початку "електромобілізації" й донедавна лідирував Nissan, частка якого зараз 18,5%. Третій у цьому списку Volkswagen з часткою 12,5%", – зазначили експерти.
Середній вік у цьому сегменті парку — 5,8 року, що робить його наймолодшим серед усіх інших сегментів, підкреслили аналітики.
За оцінкою аналітиків ІДА, зростання обсягів у цьому сегменті продовжиться й надалі, до кінця року, якраз через наближення повернення ПДВ на розмитнення електроавто, далі ж (з наступного року) слід очікувати деякої паузи, просідання тривалістю кілька місяців, після чого настане певна стабілізація, яку змінить тенденція до зростання обсягів.
Кожен десятий біженець, якого в Польщі позбавили статусу захисту протягом останніх шести років, був громадянином України. Найчастіше це трапляється через зміну обставин, за яких статус було надано, передають Патріоти України. Про це повідомили у Rzeczp...
Голова парламентського комітету з фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев заявив, що чинна пенсійна формула в Україні є несправедливою та суперечить міжнародним стандартам, передають Патріоти України. За словами Гетманцева, українська...