Приємний бонус: Кава здатна захистити серце від небезпечних хвороб, - вчені

четвер, 9 квітень 2026, 13:10

Кава — це щоденний ритуал для мільйонів людей у всьому світі. Виявляється, вона може бути корисною для серця, навіть попри роки суперечливих думок про її вплив на здоров’я, передають Патріоти України.

Дослідження показують, що регулярне споживання кави здатне захищати серцево-судинну систему, особливо у людей з аутоімунними захворюваннями, такими як вовчак. Про це повідомляє Newsweek.

Що показали науковці

Хвороби серця та судин залишаються одними з провідних причин смертності у світі. У людей із запальними аутоімунними захворюваннями, наприклад вовчаком чи ревматоїдним артритом, ці ризики зростають ще більше.

За даними Lupus Foundation, вовчак діагностований у понад 1,5 мільйона американців і щонайменше у 5 мільйонів людей у світі. Внаслідок захворювання клітини, що вистилають кровоносні судини, пошкоджуються, що може призвести до накопичення бляшок, закупорки судин і серцево-судинних проблем — такі ускладнення виникають приблизно у кожного четвертого хворого на вовчак.

Раніше лікарі рекомендували класичні способи зниження ризику: кинути курити, контролювати холестерин та тиск. Тепер же науковці наголошують, що навіть наш вибір ранкового напою може впливати на серце.

Кава стимулює відновлення судин

Дослідження Римського університету Сапієнца показало, що кофеїн, присутній у каві та чаї, стимулює клітини, які допомагають регенерувати слизову оболонку судин.

У експерименті взяли участь 31 пацієнт із вовчаком. Протягом тижня дослідники оцінювали стан судин учасників. Виявилось, що ті, хто споживав кофеїн, мали кращий стан кровоносних судин.

Крім стимулюючого ефекту, кава має протизапальні властивості: її компоненти взаємодіють із поверхнею імунних клітин. Попередні дослідження показували зв’язок між регулярним споживанням кави та зниженням ризику серцево-судинних і кардіометаболічних захворювань.

Обмеження та рекомендації

Варто зазначити, що дослідження було невелике і обмежене коротким терміном спостереження, тому отримані результати потребують підтвердження у більших і триваліших дослідженнях.

«Ми намагаємось надати пацієнтам інформацію про потенційну роль дієти у контролі хвороби. Водночас результати потребують підтвердження довготривалими дослідженнями», — зазначила провідний автор дослідження Фульвія Чеккареллі.

Деяким категоріям людей каву слід обмежити, зокрема вагітним та тим, хто має серцеві проблеми. Також надмірна кількість цукру та вершків може нейтралізувати користь напою. Для максимальної користі рекомендують не більше чотирьох чашок на день, віддаючи перевагу чорній каві або з невеликою кількістю молока.

Тимчасовий захист під питанням: У Чехії посилили вимоги до українських чоловіків

четвер, 13 серпень 2026, 16:58

В Україні та за кордоном знову обговорюють правила для військовозобов’язаних чоловіків. У Чехії, за повідомленнями ЗМІ, українцям призовного віку почали відмовляти у тимчасовому захисті, якщо вони не можуть підтвердити виконання військового обов’язку, ...

На Хмельниччині судитимуть жінку, яка привселюдно відлупцювала дітей ременем - ті пошкодили чуже майно і здійснили крадіжку

четвер, 13 серпень 2026, 16:22

На Хмельниччині судитимуть 35-річну жінку, яка посеред вулиці відлупцювала ременями та різками свого сина та його товаришів, бо ті пошкодили чуже майно, передають Патріоти України. До привселюдного побиття вона залучила 16-річну дівчину і 14-річного хл...