Раніше цього ніхто не бачив: Вчені знайшли приховані зображення на картинах давніх етрусків (фото)

Давні картини етрусків з плином часу втратили окремі свої кольори, що, як виявилося, не давало можливості побачити всі деталі зображення.

Вчені за допомогою нової технології розкрили приховані сцени на картинах стародавніх етрусків - групи людей, що проживали на італійському півострові приблизно 2,5 тисячі років тому ще до розквіту Риму. Вони виявили нові деталі на картині "Могила мавпи" та сценах підземного світу в іншому творі мистецтва. Про це пише видання Live Science, передають Патріоти України.

Давні картини етрусків з плином часу втратили окремі свої кольори, що, як виявилося, не давало можливості побачити всі деталі зображення, однак за допомогою спеціальної техніки вчені відновили всю кольорову гаму і змогли побачити те, що було приховане досі.

"Головною проблемою є значна втрата інформації про поліхромію [кольорів] збережених картин, з особливим урахуванням деяких специфічних кольорів через їх фізико-хімічний склад", - розповіла Глорія Адінолфі, дослідник Pegaso Srl Archeologia Arte Archeometria під час презентації на віртуальних спільних щорічних зборах Археологічного інституту Америки та Товариства класичних досліджень.

"Той факт, що деякі кольори переживають плин часу краще за інших, може дати спотворене уявлення про те, як виглядали старовинні картини на той час, коли вони писалися. Так, деякі відтінки зеленого, як правило, не виживають настільки добре, як, приміром, червоний колір. Тому іноді червоні барви домінують і змінюють правильне сприйняття оригінальної поліхромії живописного зображення", - сказав Адінольфі.

Щоб розкрити картини, вчені застосували техніку, яка називається гіперспектральною екстракцією (MHX), яка передбачає зйомку десятків зображень у інфрачервоній та ультрафіолетовій смугах світла та їх обробку за допомогою статистичних алгоритмів, розроблених вченими Національної дослідницької ради Італії.

"Ця техніка дозволяє виявити єгипетський синій колір, розроблений у Стародавньому Єгипті, який має дуже специфічну реакцію в одній спектральній смузі", - розповів член команди Вінченцо Палєскі, старший науковий співробітник дослідницької ради.

Команда вчених також проаналізувала залишки інших кольорів, що збереглися, щоб допомогти визначити, які кольори були на картині. Поєднуючи аналізи MHX та кольори, команда виявила зниклі сцени з давніх етруських картин. Під час презентації дослідники оприлюднили кілька прикладів, зокрема, деталі картин із зображенням етруського підземного світу, на яких зображені скелі, дерева та вода.

У картині під назвою "Могила мавпи", де і зображена мавпа на дереві, дослідники виявили деталі картини, яка зображує людину. Неозброєним оком картина виглядає як червона розмитість, але після завершення аналізу MHX та кольорів на картині чітко видно, що людина несе якийсь предмет, а також деталі її волосся та обличчя. Картину було знайдено в 19 столітті, але тепер, за новою технологією, вона стала набагато детальнішою.

У Румунії ведмідь ледве не загриз іноземну туристку, яка хотіла зробити з "милим створінням" селфі (відео)