Щось неосяжне: Вчені зафіксували дивні сигнали з-під поверхні Марса

Команда місії по дослідженню Марса InSight Lander отримала перші результати роботи цього космічного апарату. Він зафіксував невідомі магнітні імпульси, які виходять з надр Червоної планети, передають Патріоти України.

Космічний апарат InSight Mars Lander є першим роботизованим "геофізиком", який був відправлений на Марс. Він опустився на поверхню в листопаді 2018 року.

Апарат провів нічні дослідження, які принесли приголомшливі результати. Вчені виявили, що іноді, приблизно опівночі, магнітне поле Червоної планети починає пульсувати так, як ніколи раніше це не фіксувалося. Визначити причину нічного "безумства" поки не вдалося.

Інформацію про отримані дані було оприлюднено на спільному засіданні Європейського конгресу планетарних наук та Американського астрономічного товариства. З неї випливає, що марсіанська кора виявилася набагато більш намагніченою, ніж вважалося раніше.

Посадковий модуль виявив дуже специфічний електропровідний шар товщиною близько 6,4 кілометра, який прихований глибоко під поверхнею планети. Вчені припускають, що він може являти собою глобальний резервуар рідкої води.

"На Землі існують підземні моря - це вода, прихована в пісках і каменях, - говорить Джені Радеба, планетолог з Університету Брігама Янга. - Якщо щось подібне буде знайдено на Марсі, то ми не повинні дивуватися. Якщо ці результати підтвердяться, то такий величезний резервуар рідкої води на сучасному Марсі має величезний потенціал для розвитку життя - в минулому або сьогоденні".

Магнітометр апарату InSight показав, що магнітне поле поблизу нього виявилося приблизно в 20 разів сильніше, ніж було передбачено на підставі попередніх орбітальних вимірювань. До речі, до цих пір вважалося, що магнітне поле марсіанської кори в 10 разів могутніше, ніж на Землі.

Однак виявилося, що магнетизм Марса набагато більше земного. Дослідження також показало, що зафіксований InSight Lander сильний і стабільний магнітний сигнал виходить від гірських порід, розташованих недалеко від його місцезнаходження.

Ще не встановлено, чи знаходиться джерело цього сигналу глибоко під поверхнею або ближче до неї. Ця ідентифікація має важливе значення. Якщо сигнал виходить від більш молодих порід поблизу поверхні, то це означає, що сильне магнітне поле зберігалося навколо Марса довше, ніж вважається зараз.

Хто в Україні повинен пройти базову військову підготовку і де це зробити