У 2026 році Київ планує відкрити принаймні одну нову станцію Сирецько-Печерської лінії метрополітену в напрямку житлового масиву Виноградар. Про це заявив мер Києва Віталій Кличко на сесії Київської міської ради, де обговорювалися питання розвитку метрополітену, передають Патріоти України з посиланням на Lb.ua.
За словами Кличка, роботи на цій гілці підземки виконуються за графіком, а фінансування підрядної організації забезпечено до кінця 2025 року.
“Наступного року ми відкриємо як мінімум одну станцію на Виноградарі”, – наголосив мер.
При цьому не зрозумілі підстави такого оптимізму. Віталій Володимирович і раніше плутався в планових датах відкриття різних об'єктів, в .та.ч. запуску двох нових станцій метро зеленої гілки за часів першого підрядника. З останніх же заяв теперішнього підрядника, Компанії “Австострада”, не віє мерськими планами. Адже наразі фінансування з боку замовника йде надзвичайно малими порціями і підрядник вкладає в проект власні кошти (анонсовано $50 млн). Компанія “Австострада”, з якою Київський метрополітен уклав договір на будівництво метро на Виноградар вартістю майже 14 млрд грн, не може прогнозувати відкриття станції метро “Мостицька”, заплановане згідно умов тендеру при належному фінансуванні до кінця 2026 року. Однак столиця у такому випадку має ще перерахувати на роботи більше ніж на 12 млрд грн, в підрядник встигнути їх освоїти.
Також відомо з заяв "Автостради", що проходницький щит від німецької компанії Herrenknecht для спорудження другого тонеля між станціями метро "Сирець" та майбутньою "Мостицька" до Києва має прибути у березні 2026 року, кілька тижнів має піти зборку та наладку щита, перш ніж той почне буріння. При цьому спорудження перший тунелю від «Мостицької» до «Сирця» довжиною понад трохи більше 1,2 км тривало з вересня 2020 року по січень 2022 року. Підстав, що щит Herrenknecht "Автостради" впорається вдвічі швидше ніж "Галина" "Київметробуду" теж немає.
Як повідомлялось, у грудні 2023 року КП “Київський метрополітен” у судовому порядку розірвав договір з АТ “Київметробуд”. Причина – незадовільні терміни виконання будівельних робіт.
Суд змусив попереднього підрядника будівництва метро на Виноградар повернути Києву 139 млн грн. Також підрядника зобов’язали сплатити місту ще понад 78 млн грн.
Нагадаємо, через проблеми з арештами рахунків першого підрядника, на яких було зосереджена левова частка коштів на будівництво, надана містом авансом, будівництво метро на Виноградар за шість років на новому тендері здорожчали більше ніж удвічі - на 8 млрд грн.
Новий тендер відбувся 13 червня 2025 року. Його виграла компанія “Автострада”, яка відновлює аварійний тунель між станціями “Деміївська” та “Либідська”. 15 серпня стало відомо про укладання договору з нею на добудову метро на Виноградар. Роботи фінансуватимуть за кредитні кошти.
Мати звільненого українця Максима Харкіна, якого бойовики ХАМАС утримували в заручниках протягом 738 днів, повідомила, що її син хоче отримати російське громадянство та планує поїхати до Москви. Про це Наталія Харкіна заявила в коментарі російському пр...
Місто Шостка в Сумській області вже понад 10 діб частково перебуває без світла. Про складну ситуацію в місті розповів 15 жовтня в ефірі "Громадського радіо" міський голова Микола Нога, передають Патріоти України. . "Частина міста заживлена, частина – ...