Справа не тільки в інтелекті: Вчені пояснили, що впливає на успішність у навчанні

Вчені дослідили, що успішність у навчанні залежить не лише від інтелекту. Важливими виявилися й некогнітивні навички, зокрема мотивація та саморегуляція, на які впливають генетичні фактори, передають Патріоти України.

Про це йдеться у дослідженні, опублікованому в науковому журналі Nature Human Behaviour, пише Medical Xpress.

У ньому взяли участь понад 10 тисяч дітей віком від 7 до 16 років з Англії та Вельсу. Вчені використали аналіз ДНК для вивчення взаємозв'язку між генами, середовищем та академічною успішністю.

З’ясувалося, що розвиток некогнітивних навичок поряд з когнітивними здібностями може значно покращити освітні результати.

"Наше дослідження кидає виклик давньому припущенню, що інтелект є основним чинником академічних досягнень.

Ми знайшли переконливі докази того, що некогнітивні навички – такі, як твердість характеру, наполегливість, академічний інтерес і цінування навчання – є важливими провісниками успіху, а їхній вплив зростає з плином часу", – говорить співавторка дослідження Маргеріта Маланчіні.

Цей висновок кидає виклик традиційному уявленню про те, що освітні досягнення визначаються лише інтелектом.

Науковці виявили, що роль генетики у формуванні некогнітивних навичок, які впливають на успішність у навчанні, посилюється з віком. Вона майже подвоюється у віці від 7 до 16 років.

"До кінця обов'язкової освіти генетична схильність до некогнітивних навичок у прогнозуванні академічного успіху була настільки ж важливою, як і до когнітивних здібностей", – пояснив співавтор дослідження Андреа Алоегріні.

Крім генетичного фактора, важливим є і середовище, в якому зростає дитина. Порівнюючи братів і сестер, дослідники відокремили вплив сімейного оточення від генетики.

"Ми виявили, що хоча загальносімейні процеси відіграють значну роль, висхідний вплив некогнітивної генетики на академічну успішність залишається очевидним навіть у сім'ях.

Це свідчить про те, що діти можуть активно формувати власний навчальний досвід на основі своєї особистості, схильностей і здібностей", – додав Аллегріні.

Бережіться! Українцю зателефонували нібито з банку та вкрали майже 30 тис.

неділя, 1 вересень 2024, 7:45