Стискається-розтискається і не тільки: Вчені розповіли, чим займається мозок під час сну

Сон впливає на розумові, емоційні і фізичні показники організму.

Вчені пояснили, що робить мозок під час сну. У Каліфорнійському університеті нейрофізики опублікована доповідь про роботу людського мозку уві сні, передають Патріоти України.

Про те, що під час сну відновлюється весь наш організм, знають всі. Поки ми спимо, наше тіло займається полагодженням самого себе і детоксикацією. А що ж відбувається з мозком в цей час?
Сон впливає на розумові, емоційні і фізичні показники організму. Було проведено безліч експериментів, в результаті яких вчені дійшли єдиної думки, що
- уві сні мозок аналізує і «розкладає по поличках» інформацію, отриману під час неспання;
- уві сні мозок підбирає найбільш прості шляхи вирішення завдань, поставлених під час неспання.

Вся кров, яка надходить в мозок під час сну, йде на відновлення м'язової тканини: в фазі глибокого сну головний мозок посилає спинному мозку команду зупинити роботу рухових нейронів. На деякий час тіло стає буквально паралізованим, тому бігаючи і здійснюючи різні дії уві сні, в реальності ви залишаєтеся нерухомими. У фазі швидкого сну кров приливає до відділів мозку, відповідальних за пам'ять і емоції.

Невролог Майкен Недергаард вважає, що сон необхідний в першу чергу для очищення організму (і мозку в тому числі), і тільки потім - для аналізу інформації. «Мозок володіє обмеженою кількістю енергії, і схоже, що він повинен вибирати між двома різними функціональними станами - неспанням або сном (очищенням)».
У 2012 році Майкен Недергаард зі своєю командою дослідників відкрили так звану гліфматичну систему. Її суть полягає в тому, що клітини мозку під час сну «зіщулюються», завдяки чому в речовині мозку з'являється більше простору. Порожнечі заповнюються рідиною, яка потім виносить з мозку токсини.
Вчені дійшли висновку, що саме для цієї функції «стиснення клітин» і потрібні фази сну - повільна і швидка. Ймовірно, під час повільної фази мозок стискається-розтискається, щоб вивести шкідливі речовини, а потім на час переходить в швидку фазу, щоб «оцінити» навколишнє оточення. Суміш інформації з навколишнього середовища і залишкової пам'яті від неспання створює сновидіння.

У Краснодарі фекалії затопили вулицю "Руская". Місцева влада виправдовується - "проста дєньгі кончілісь"