Чимало радянських моделей копіювали дизайн або конструкцію у європейських і американських авто. Навіть у "Запорожця" і УАЗа "Буханки" є іноземні прообрази.
Не секрет, що в СРСР активно копіювали багато західних розробок. В автомобільній галузі подібний плагіат був особливо поширений і його видно неозброєним оком, якщо поглянути на радянські автомобілі їхні прообрази з Європи та Америки. Зробимо огляд легкових авто СРСР, скопійованих із західних моделей.
Уже перше масове легкове авто з СРСР виявилося копією "капіталістичної" моделі. ГАЗ-А 1932 року нічим не відрізнявся від Ford A, адже радянський уряд придбав у Генрі Форда ліцензію на випуск цих 40-сильних авто. А вантажівки Ford AA стали в СРСР ГАЗ-АА. До слова, перші екземпляри Ford A зібрали в Харкові, поки Горьковський автозавод ще будувався.
На зміну ГАЗ-А 1936 року прийшла модель М1, яка є копією більш сучасного Ford Model B 1932 року. Американське авто комплектували 3,3-літровою 50-сильною четвіркою та 3,6-літровими V8 на 75-90 к. с., проте "Емка" була виключно чотирициліндровою.
Прототип першого радянського представницького авто Л-1 був точною копією Buick 32-90. Серійна ж модель ЗіС-101 отримала сучасніший кузов від американської компанії Budd, але зберегла всю начинку від Buick, включно з 5,7-літровою рядною вісімкою на 110 к.с.
Йосип Сталін дуже любив автомобілі марки Packard, тому не дивно, що радянський лімузин ЗіС-110 став клоном Packard 180. Щоправда, авто Сталіна подовжили, а об'єм його вісімки збільшили до 6 літрів.
У 1945 році цілий завод Opel демонтували в Німеччині і вивезли до Москви як післявоєнну репарацію. Таким чином бюджетний Opel Kadett 1938 року перетворився на "Москвич-400". До кінця 40-х ця модель була вже застарілою, але в СРСР її випускали до 1956 року.
Копіювати Packard в СРСР продовжили і в 50-ті роки. "Чайка" зовні повторює Packard Carribean 1955 року і навіть емблема на решітці радіатора у неї схожа. Водночас конструкцію 3-ступінчастої автоматичної КПП з кнопками замість важеля підгледіли у трансмісії Chrysler TorqueFlite.
У це важко повірити, але навіть у УАЗ-450 1958 року дизайн не був самобутнім. "Буханка" явно створювалася з оглядкою на Jeep Forward Control, який з'явився двома роками раніше. До того ж, обидві моделі повнопривідні і створені для бездоріжжя.
Дизайн горбатого "Запорожця" явно створено під впливом масового Fiat 600, який випускали в соціалістичній Югославії під маркою Zastava. Хоча слід зазначити, що про пряме копіювання зовнішності в даному випадку мова все ж не йде, та й конструкція в української малолітражки інша.
Навіть у ЗАЗ-968 був свій прообраз — німецький NSU Prinz 1961 року. Схожість двох моделей видно неозброєним оком, але потрібно відзначити, що і NSU копіював дизайн Chevrolet Crovair. До речі, він Prinz також був задньомоторним, але двоциліндровим.
"Жигулі" — мабуть, найвідоміша радянська копія західного авто. У СРСР купили ліцензію на Fiat 124, визнаний найкращим авто 1966 року в Європі. Для радянських доріг у ВАЗ-2101 збільшили кліренс, а задні дискові гальма замінили барабанними.
Мало хто знає, що і ВАЗ-2103 і 2106 мають італійського брата — це Fiat 125. Радянські клони все ж дещо відрізняються від нього дизайном передньої частини.
Під час створення нового "Москвича" на початку 1980-х на завод АЗЛК надійшла пряма вказівка скопіювати конструкцію західного авто. Як донора вибрали Simca 1307, який став європейським авто року, як і Fiat 124. У обох моделей передньопривідне компонування і кузов хетчбек, схожі дизайн та інтер'єр.
18 січня до поліції надійшла заява від 30-річної жінки про встановлення місцезнаходження її цивільного чоловіка 1983 року народження. Зі слів заявниці, він перестав виходити з нею на зв'язок з 16 січня, тому що його забрали співробітники ТЦК. У своєму ...
В Іспанії «обвалився» гірськолижний підйомник, внаслідок чого десятки людей отримали поранення. Наразі відомо про щонайменше 30 постраждалих. Про це пише Sky News, передають Патріоти України. Інцидент стався на крісельному підйомнику на гірськолижному ...