Сигнали від прибульців? Вчені виявили біля зірки унікальні радіохвилі

Відкриття може стати основою нового методу дослідження позасонячних планет.

Астрономи виявили незвичайне радіовипромінювання від спокійної зірки. Про це повідомляють Патріоти України з посиланням на журнал Nature Astronomy.

Таке відкриття вони пояснили тим, що зірка розташована поруч з планетою і взаємодіє з нею. В такому випадку рух електронів уздовж ліній магнітного поля породжує потужні сяйва в радіодіапазоні біля полюсів зірки.

Подібний механізм відомий в парі планета-супутник у Сонячній системі (Юпітер і Іо), але для пари зірка-екзопланета реєструється вперше. Відкриття може стати основою нового методу дослідження позасонячних планет.

Як правило, звичайні зірки не є потужними джерелами радіохвиль з частотами нижче 150 мегагерц. Вважається, що в разі спостереження такого виду випромінювання, воно породжується в неоднорідних областях корони на висотах як мінімум одного радіуса світила. Зокрема, низькочастотне випромінювання Сонця можна використовувати для визначення структури корони, викидів маси і космічної погоди.

"Всі зареєстровані випадки помітного радіовипромінювання зірок на гігагерцових частотах пов'язані з нетепловими процесами в зовнішніх шарах. Більш того, переважна більшість цих джерел відносяться до одного з типів об'єктів з магнітною активністю, таким як спалахуючі зірки (AD Льва), світила з швидким обертанням (FK волосся Вероніки) або тісні подвійні (Алголь). На більш низьких частотах в сотні мегагерц єдиним відомим зоряним джерелом радіовипромінювання є спалахуюча UV Кита - прототип відповідного класу змінного", - пишуть автори дослідження.

За їх словами, особливою дану ситуацію з радіосигналом зірки робить той факт, що у неї спокійна атмосфера і слабке обертання, тобто вона не здатна самостійно породити настільки потужні радіохвилі.

Хіти тижня. "Все в го*не и моче, отношение к пациенту - пи**ец! Су*а, нет слов!": Киянин шокував розповіддю про реалії коронавірусної лікарні

четвер, 29 жовтень 2020, 3:00

У Києві пацієнтів з коронавірусом лікують у лікарні в жахливих умовах з антисанітарією та неналежним ставленням медичного персоналу до хворих. Також мають місце інциденти з крадіжками медичного обладнання. Про ситуацію в інфекційному відділенні клінічн...

Хіти тижня. "Земля тряслась - як наші груди, змішались у купу коні, люди ...": В Одесі сталося криваве "побоїще" (відео)

четвер, 29 жовтень 2020, 2:00

Інцидент стався в кафе "Фанконі". Як видно на кадрах, спочатку почалася бійка між хлопцями, в ній брали участь і дівчата. У бійку втрутилися поліцейські. В результаті інциденту щонайменше в одного з учасників було сильно розбите обличчя.