Бронювання педагогів від мобілізації частково вирішує проблему нестачі кадрів у школах, особливо в природничих і технологічних дисциплінах. Однак у Міністерстві освіти й науки визнають: після закінчення війни ситуація може різко погіршитися, передають Патріоти України.
Заступниця міністра освіти й науки Надія Кузьмичова в інтерв’ю hromadske зазначила, що завдяки бронюванню на роботу до шкіл приходять молоді спеціалісти, часто з технічних сфер.
Проте, за її словами, це лише тимчасове рішення: “Після скасування воєнного стану більша частина цих молодих педагогів вийде з системи освіти… залишиться не більш як 20–25% тих, хто зайшов”.
За її словами, багато хто з новоприбулих сприймає викладання радше як можливість отримати відстрочку, а не як професію. У містах молодих учителів більше, а в селах кадровий голод відчувається найгостріше.
Кузьмичова підкреслює: без системного рішення освітня сфера отримає “відкат до стартових позицій”. Одним із виходів вона вбачає залучення до викладання практиків без педагогічної освіти. Для цього МОН пропонує запровадити короткі курси підготовки для фахівців з IT, технологічних та інших галузей. Цю ідею вже внесли до Концептуальних засад професійного розвитку вчителя, які зараз перебувають на громадському обговоренні.
Голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко, який раніше попереджав, до чого може привести неконтрольоване підвищення тарифів, розкритикував рішення уряду передати право затверджувати тарифи на теплопостачання органам місцевого самоврядува...
У радянські часи суспільство суворо регламентувало, яким повинен бути "справжній чоловік". Відхилення від цих норм сприймалося як прояв слабкості чи особистої неспроможності. Шлюб до 25 років, обов’язкова служба в армії та роль головного годувальника -...