У Радянському Союзі бортпровідниці були не просто обличчям цивільної авіації, але й проходили жорсткий відбір, схожий на підготовку шпигунів. Їхня робота полягала не тільки в обслуговуванні пасажирів, а й у створенні іміджу СРСР на міжнародній арені, передають Патріоти України
Високі стандарти до зовнішності, фізичної підготовки, освіти та навіть психологічних навичок робили стюардес елітною професією. OBOZ.UA пропонує дізнатися, як відбувався відбір радянських стюардес.
Критерії зовнішності та фізичних даних
Одним з найважливіших критеріїв була краса — ідеальні риси обличчя, доглянута шкіра, струнка фігура та обмеження по зросту. Майбутні стюардеси повинні були виглядати настільки презентабельно, щоб в очах пасажирів створювався позитивний образ радянської авіації. Їх часто фотографували для журналів, що робило деяких із них знаменитостями.
Вимоги до освіти
Потенційні стюардеси мали закінчити училище, а ще більше шансів отримати посаду мали ті, хто здобув освіту в медичних або психологічних спеціальностях. Ці навички дозволяли дівчатам краще реагувати на стресові ситуації та критичні випадки в польоті. Знання англійської також були важливим чинником, адже СРСР прагнув до якісного міжнародного обслуговування.
Медичні та фізичні тести
Відбір стюардес включав інтенсивні медичні перевірки, які можна було порівняти з космічним відбором. Кандидаток тестували на витривалість, здатність до довготривалих статичних навантажень, а також реакцію на перепади тиску. Найменші відхилення від медичних норм закривали шлях до професії.
Психологічна та емоційна підготовка
Значну частину підготовки займала психологічна стійкість, оскільки стюардесам доводилося стикатися з різними емоційними ситуаціями. Їх навчали відповідати на провокаційні запитання, залишаючись спокійними та стриманими, особливо в умовах міжнародних рейсів
"Шпигунська" підготовка
Особливу увагу приділяли навчанню взаємодії з іноземцями. Стюардесам пояснювали, як відповідати на небезпечні запитання та уникати обговорення чутливих тем. Професіоналізм і обачність були важливими аспектами роботи, особливо в часи, коли політична напруга була на піку.
Географія польотів
Серед пунктів призначення радянських стюардес були країни, де СРСР мав інтереси, включаючи Кубу, Аргентину, Азію та Східну Європу. Це дозволяло бортпровідницям побачити світ, проте вимагало зберігати пильність та обачність під час спілкування з пасажирами.
Переваги роботи
Праця стюардес у СРСР високо оплачувалася. Вони отримували в середньому 200–250 рублів на місяць, що значно перевищувало середню зарплату. Також вони мали пільги: корпоративний транспорт, доступ до дефіцитних товарів, службові квартири, тривалі відпустки та навіть ранній вихід на пенсію.
Сувора дисципліна
Ті, хто проходив цей жорсткий відбір, ставали символами радянської авіації. Їхня присутність і вміння втілювали дисциплінованість і силу духу. Кожна стюардеса проходила багатоступеневий процес перевірок та тренувань, що зробило цю професію елітною.
Усі ці критерії формували особливий образ стюардес СРСР, які ставали "емблемами" національної авіації. Ідеальна зовнішність, високі професійні навички та винятковий контроль над емоціями робили їх прикладом для наслідування.
Труднощі роботи
Проте ця професія мала й свої виклики — робота на міжнародних рейсах в умовах інтенсивного контролю та суворих вимог вимагала неабиякої стійкості. Стюардеси постійно перебували під наглядом партійного комітету, що регламентував їхню поведінку та зовнішній вигляд.
В Україні різко здорожчала картопля. Нині на великому гуртовому сільгоспринку "Шувар" її продають у середньому по 24,3 грн/кг, що одразу на 170% вище, ніж було в цей час рік тому – тоді ціна була на рівні 9 грн/кг. Про це OBOZ.UA розповіла керівниця ві...
"Азовець" Арн, який є корінним жителем Маріуполя, потрапив до російського полону та розповів, що його здивувало в після звільнення. Він зазначив, що полонені не знали, наскільки їх підтримували українці. Про це він сказав в ексклюзивному інтерв’ю Марі...