"Ти куди?! Не тягни, й...б...": Головною причиною катастрофи Ан-148 у Підмосков'ї визнали дії екіпажу

Міжнародний авіаційний комітет оприлюднив остаточний звіт про причини авіакатастрофи пасажирського літака, який вилетів із Москви в Орськ 11 лютого 2018 року.

Основною причиною катастрофи літака Ан-148 авіакомпанії "Саратовські авіалінії", яка сталася 11 лютого 2018 року в Московській області, названо неправильні дії екіпажу. Про це йдеться в остаточному звіті Міжнародного авіаційного комітету (МАК), який 27 червня опублікували на сайті організації, передають Патріоти України.

Літак вилетів з аеропорту Домодєдово (Москва) в Орськ в умовах мінусової температури і зливового снігу. Усі три датчики приладової швидкості було закупорено льодом, водночас під час передпольотної підготовки екіпаж, імовірно, через поспіх відмовився увімкнути обігрів датчиків.

Під час набирання висоти командир повітряного судна і другий пілот через некоректну роботу датчиків бачили різні показники приладової швидкості. Спрацьовування сигналу "швидкість порівняй" викликало стрес у кабіні. Льотчики, особливо командир повітряного судна (КПС), в умовах емоційного перенапруження виконали низку неправильних рішень, зауважують експерти.

На їхню думку, КПС потрапив під вплив "тунельного ефекту", зациклившись на показниках швидкості та втративши з уваги кут тангажа (кут між поздовжньою віссю літального апарата і горизонтальною площиною) і висоту. Пілот поставив штурвал у положення "від себе", перевівши літак у пікірування.

Бортовий самописець зафіксував слова другого пілота: "Куди ти вниз, навіщо вниз?"

Навіть після спрацьовування попередження про близькість землі КПС заборонив другому пілотові перевести літак у режим набору висоти: "Ти куди?! Не тягни, й...б..."

"КПС, не досягаючи своїми діями поставленої мети, перебував у розгубленому стані та втратив здатність до прогнозу подальшої поведінки літака ("відставав від літака"). Це призвело до повної втрати ним ситуаційної обізнаності та працездатності у психологічному плані – психологічного ступору", – указано у звіті.

Під час виходу із хмарності льотчики побачили землю, що швидко наближалася. Другий пілот, а потім командир перевели штурвал у положення "на себе", проте не зуміли вивести машину з піке, зробили висновок фахівці МАК.

За заявою комітету, до польоту допустили екіпаж, який "не повною мірою відповідає кваліфікаційним вимогам".

Літак Ан-148 "Саратовських авіаліній", що виконував рейс із Москви в Орськ, зазнав аварії 11 лютого 2018 року в Раменському районі Московської області, загинуло 65 пасажирів і шестеро членів екіпажу.

Наукова версія: Що відбувається у свідомості, коли людина помирає

четвер, 27 листопад 2025, 16:56

Фізикиня і професорка з нанотехнологій Марія Стрьомме з Уппсальського університету в Швеції висунула радикально нову теорію свідомості, яка може науково пояснити такі загадкові явища, як передсмертні переживання і телепатія. Згідно з її гіпотезою, свід...

Виплати для людей з 40-річним стажем: Українцям пояснили, якою може бути пенсія

четвер, 27 листопад 2025, 16:50

В Україні люди похилого віку після виходу на пенсію мають право на грошові виплати. Сума залежить від тривалості трудового стажу. Чим більше років людина пропрацювала, тим більше грошей їй виплачуватиме держава. Про те, на які суми можуть розраховувати...