У археологів великі неприємності? Єгипетські науковці виявили захоронення 160 мумій і розшифрували прокляття, адресовані тим, хто потривожить їх (відео)

В Єгипті протягом трьох останніх місяців археологи виявили 160 стародавніх трун з останками. При цьому на стінах деяких гробниць були нанесені барвисті прокляття, які попереджають зловмисників. Про це повідомляє наукове видання ScienceAlert.

Розкопки проводилися на території найдавнішого некрополя в єгипетському селищі Саккара, де тисячі років тому жерці ховали бідних єгиптян в дерев’яних ящиках, а багатих – у саркофагах в розмальованих гробницях.

Експерти, які вивчали написи на стінах гробниць, вважають, що це прокляття. Єгиптолог з Американського університету в Каїрі Салім Ікрам пояснив, що написи служили попередженням для грабіжників, відлякуючи їх від осквернення місця спочинку мумій.

“Зазвичай вони стверджують, що, якщо в гробницю увійде нечиста людина (ймовірно, тілом і/або наміром), тоді рада богів може покарати порушника і звернути йому шию, як гусю», – зазначив вчений.

Таке прокляття було виявлене на гробниці візира Анхмахора, який жив за часів шостої династії Єгипту, тобто понад 4 тис. років тому. Його поховали в мастабі – гробниці, яка нагадує за формою усічену піраміду з підземною похоронною камерою всередині.

Прокляття, призначене для захисту чиновника фараонів, повідомляло, що з власністю зловмисника відбудеться те ж саме, що він зробить з гробницею. Крім того, в написі йшлося про те, що Анхмахор за допомогою секретних заклинань наповнить «нечистих» злочинців «страхом перед примарами».

Втім, прокляття не відлякали археологів, і вони навіть відкрили кілька знайдених у Саккарі трун, щоб оглянути мумій. Каїрський єгиптолог також зазначив, що ризик зараження стародавніми мікробами при відкритті трун невеликий.

160 мумій планують розвести по музеях Єгипту.

У культового паризького кабаре Мулен Руж в Парижі обвалилися лопаті знаменитого вітряка (відео)