У шахраїв просто "закипають" мізки: Як кібер-бабуся захищає тисячі пенсіонерів від зловмисників

Оператор стільникового зв'язку у Великій Британії, Virgin Media O2, представив інноваційний і кумедний підхід до боротьби з телефонними шахраями за допомогою чатбота зі штучним інтелектом на ім'я "Дейзі", який представляється бабусею. Прийнявши вигляд розгубленої літньої жінки, Дейзі покликана витрачати час шахраїв на незв'язну балаканину, що не має відношення до справи. Про це пише The Byte, передають Патріоти України.

Ініціатива компанії, підкріплена ідеями відомого мисливця на шахраїв Джима Браунінга, знаменує собою нову еру використання штучного інтелекту, спрямованого на припинення шахрайських дій щодо беззахисних людей. Virgin Media представила Дейзі як "керівника відділу по роботі з шахраями", наголосивши, що її завдання — привернути шахраїв, затримати їхню увагу й обмежити їхні можливості завдати шкоди справжнім людям, таким як літні громадяни, які часто стають жертвами шахраїв.

Дейзі використовує складний розмовний ШІ для імітації людського спілкування, включно з відступами про такі хобі, як в'язання, і анекдоти про сімейне життя. Коли від неї вимагають конфіденційну інформацію, вона генерує безглузді відповіді, щоб збити того, хто телефонує, з пантелику. За даними Virgin Media O2, такий підхід успішно утримує деяких шахраїв у напрузі до 40 хвилин — це значна затримка, яка не дає змоги їм перейти до реальних жертв.

Директор із запобігання шахрайству Мюррей Маккензі наголосив на другорядній ролі Дейзі в навчанні людей критично оцінювати особистість абонентів, нагадуючи їм, що голос на іншому кінці дроту не завжди може викликати довіру. Створення чатбота відбувається на тлі дедалі більшої стурбованості з приводу використання штучного інтелекту в зловмисних цілях, включно зі створенням шахрайських дзвінків і спроб фішингу. Звернення Virgin Media назад цієї тенденції навпаки демонструє потенціал ШІ як захисного інструменту.

Використовуючи власні стереотипи шахраїв про літніх людей, Дейзі додає особливий рівень стримування в боротьбу з шахрайством. Ця ініціатива також узгоджується з ширшими зусиллями компаній та урядів усього світу в боротьбі зі зростаючою загрозою кіберзлочинності, що стрімко розвивається і стає дедалі витонченішою. Статистика показує, що телефонне шахрайство залишається серйозною проблемою в усьому світі, і щорічно внаслідок таких схем втрачаються мільярди доларів.

Такі інструменти, як Дейзі, можуть виявитися ефективними в зниженні цих втрат, не тільки порушуючи робочі процеси шахраїв, а й сприяючи підвищенню обізнаності населення, вважають її творці. Підхід Virgin Media O2 демонструє, як компанії можуть творчо використовувати технології для розв'язання соціальних проблем, одночасно отримуючи вигоду від позитивних зв'язків із громадськістю та наукового прогресу.

Навіть несімейним буває важко дотягнути до зарплати: "Охоронець в АТБ заробляє більше, ніж військовий у тилу", - рекрутер ЗСУ

субота, 7 червень 2025, 12:42

Керманичі держави давно забули про підвищення базових посадових окладів у СОУ, котрі протягом останніх років нещадно знецінила інфляція. При цьому намагаються збільшити та стабілізувати мобілізацію. Грошове забезпечення військових, які служать у тилу, ...

Водіям на замітку! В Україні камери автофіксації почали фіксувати новий тип порушень

субота, 7 червень 2025, 12:28

В Україні запроваджують автоматичну фіксацію порушень правил дорожнього руху — зокрема, проїзду на червоне світло світлофора. Спеціальні камери, встановлені на дорогах, зможуть реєструвати це порушення без прямої участі патрульних поліцейських. Про це ...