Учені назвали напій, який може зробити людину розумнішою

четвер, 26 листопад 2020, 17:56

Органічні речовини флаваноли, які входять до складу какао, збільшують приплив кисню до мозку, що позитивно впливає на когнітивні здібності людини.Такі корисні властивості улюбленому для багатьох солодкому напою приписують американські вчені. Як пише Daily Mail, дослідження провели фахівці з Бірмінгемського університету спільно зі співробітниками Іллінойського університету в Урбані-Шампей, передають Патріоти України.

Відомо, що флаваноли містяться в багатьох овочах і фруктах, надаючи їм яскравого кольору. Автори наукової роботи наводить дані більш ранніх досліджень (1993 року), у яких ідеться про те, що ці речовини корисні для судинної системи. Але цього разу вчені вирішили перевірити їхній вплив на когнітивні функції.

Зазначається, що в експерименті взяли участь 18 дорослих без шкідливих звичок, захворювань серця, судин, мозку й дихальних шляхів. Спершу добровольцям давали какао з великим вмістом флаванолів, а на другому етапі – оброблений напій із вкрай низькою кількістю такої речовини.

Наголошується, що під час дослідження ні вчені, ні піддослідні не знали, який напій вони отримують. Через дві години після вживання какао учасники дихали повітрям із великим вмістом вуглекислого газу, що змушує організм збільшувати приплив крові до мозку. Саме за швидкістю насичення киснем учені оцінювали функції судинної мережі мозку.

Зокрема, добровольцям пропонували розв'язати різні завдання, e яких їм потрібно було швидко ухвалювати складні рішення.Під час такого експерименту вчені з'ясували, що 14 із 18 осіб після какао з флаванолами стали на 11% швидше розв'язувати завдання. Тоді як інші четверо давали однаково високі результати як на початку дослідження, так і в кінці.

Фахівці припускають, що флаваноли чинять таку тонізуючу дію тільки на тих людей, у кого є початкові проблеми з насиченням киснем.

"Рівні максимальної оксигенації були більш ніж утричі вищі в какао з високим вмістом флаванолів порівняно з какао з їхнім низьким вмістом, а реакція оксигенації – приблизно на одну хвилину швидшою. Це говорить про те, що флаваноли можуть бути корисні тільки під час виконання складніших когнітивних завдань", – пояснив професор психології з Університету Іллінойсу в Урбана-Шампейн (США), доктор Рендейро.

У Сочі закінчується бензин. Влада просить місцевих та туристи менше їздити

вівторок, 11 серпень 2026, 22:45

У російському Сочі водії зіткнулися з новими проблемами з пальним. Через нестачу бензину місцева влада закликала ъжителів і туристів по можливості відмовитися від поїздок на власних автомобілях та пересісти на громадський транспорт, повідомляє видання ...

Жага слави пересилила страх перед законом: Українець заїхав на карпатські вершини Петрос і Піп Іван на скутері, і наполегливо поширює свій ​"хайп" у Мережі (відео)

вівторок, 11 серпень 2026, 22:30

Вочевидь, ходити в гори пішки нині не в моді, особливо коли ніг шкода. Житель села Манява Івано-Франківської області вирішив заїхати на вершини Піп Іван, Петрос та Сивуля на скутері. Але головною метою авантюриста, схоже, стали не так краєвиди, як лайк...