Уколи краси можуть бути смертельними! Вчені виявили проникнення ботоксу в мозок

Ботокс, який використовується для так званих уколів краси або ж уколів молодості, може бути надзвичайно небезпечним, оскільки здатен потрапити у мозок, порушивши зв'язок між нейронами. У результаті таке отруєння може призвести до паралічу. Про це йдеться у дослідженні, опублікованому в журналі The EMBO Journal, передають Патріоти України.

Австралійські вчені, які виступили авторами дослідження, дізналися про, як саме відбувається потрапляння токсичної речовини у мозок. Уколи ботоксу є однією з найпоширеніших у світі косметичних процедур, на які щодня зважуються мільйони жінок та чоловіків.

При цьому ботокс, відомий як ботулотоксин типу А, насправді є однієї з найтоксичніших сполук, відомих науковцям. Людей же, яким вколюють ботокс, рятує лише те, що косметологи використовують надзвичайно малу дозу, яка зазвичай не шкодить організму. Однак існують випадки, коли такі уколи призводить до не зовсім тих результатів, яких очікують клієнти.

Як розповідає Cosmos magazine, вченим вдалося розкрити специфічний молекулярний механізм, який дозволяє ботоксу потрапляти в нейрони головного мозку та спричиняти параліч. Дослідники дізналися, що проникнення в мозок відбувається завдяки захопленню комплексу рецепторів.

Нейробіолог Університету Квінсленду професор Фредерік Меньє розповідає, що дослідження виявило, що рецептор під назвою Synaptotagmin 1 зв'язується з двома іншими раніше відомими рецепторами клостридіального нейротоксину. Разом вони утворюють крихітний комплекс, який розташовується на плазматичній мембрані нейронів.

Саме цей комплекс захоплює токсин, отримуючи доступ до синаптичних пухирців, які зберігають нейромедіатори, критичні для зв'язку між нейронами.

"Ботокс перериває зв'язок між нервами і м'язовими клітинами, викликаючи параліч", – розповіли вчені в дослідженні. При цьому внаслідок дослідження вченим вдалося дізнатися, що для проникнення токсину ботоксу в нейрон необхідна саме потрійна комбінація рецепторів інакше він не здатен проникнути всередину.

Дослідження не мало на меті дискредитувати уколи краси, оскільки, як відомо, бактерія Clostridium botulinum, яка виробляє нейротоксин, може потрапити в організм із їжею. Її також можливо вдихнути через частинки ґрунту чи води. Також бактерія може потрапити в організм і через відкриту рану.

Внаслідок потрапляння токсину в організм провокується хвороба, відома як ботулізм, яка навіть за наявності антитоксинів вбиває близько 7% інфікованих людей.

Вчені сподіваються, що результати дослідження дозволять ефективніше лікувати цю хворобу. "Тепер ми знаємо, як цей комплекс дозволяє токсину проникати всередину, ми можемо блокувати взаємодію між будь-якими двома з трьох рецепторів, щоб зупинити потрапляння смертельних токсинів в нейрони", – пояснив професор Меньє.

Окрім уколів краси, внаслідок яких ботокс зупиняє роботу певних м'язів, розслаблюючи їх та не дозволяючи утворювати зморшки на шкірі, цей токсин використовується і для лікування цілого ряду клінічних станів, таких як параліч м'язів.

Це може здивувати! Які професії значно підвищують ризик деменції - дослідження