
У разі відмови обслуговувати державною мовою в Україні потрібно подати скаргу або вирішити ситуацію на місці. Про це на сторінці в мережі Facebook повідомив Уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь, зазначають Патріоти України.
Спробувати вирішити ситуацію на місці і попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
У разі відмови працівника, звернутись до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо. У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта).
Подати скаргу до Уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті Уповноваженого https://mova-ombudsman.gov.ua/
"У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження. Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається. Скарги подаються Уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення", - розповів Кремінь.
Нагадаємо, з 16 січня 2021 року набирає чинності 30 стаття мовного закону, яка зобов'язує всіх постачальників послуг в Україні комунікувати з клієнтами виключно державною мовою, якщо не було прохання споживача про інше.
Президент Володимир Зеленський у своєму вечірньому зверненні заявив, що у 2026 році держава планує запровадити нові програми прямої фінансової підтримки населення. Своє рішення він аргументував "успішністю" поточної програми "Зимова підтримка" та практ...
Російський бізнесмен і засновник Тelegram Павло Дуров оплачував процедуру ЕКЗ для жінок, які хотіли народити від нього дитину. Про це розповіло видання Daily Mail 23 грудня, передають Патріоти України. Засновник Telegram ще на початку 2010-х років став...