В Україні почала падати популярність ГБО: У чому причина і що збентежило водіїв

У 2024 році кількість встановлених ГБО (газобалонне обладнання) в Україні скоротилася майже вдвічі порівняно з попереднім роком через зростання цін на автогаз. Якщо вартість LPG (зріджений нафтовий газ) продовжить зростати, ця тенденція лише посилиться, а газобалонне обладнання може втратити свою популярність серед автовласників, передають Патріоти України.

Про це повідомляє Інститут дослідження авторинку. Встановлення газобалонного обладнання завжди було популярним рішенням серед українських автовласників, які прагнули знизити витрати на пальне.

Однак останнім часом тенденція суттєво змінилася: через зростання цін на скраплений газ кількість переобладнаних авто різко скоротилася. Якщо раніше вартість автогазу була приблизно вдвічі нижчою за бензин, то зараз ця різниця поступово зникає, роблячи ГБО менш вигідним варіантом.

За офіційними даними, у 2024 році в Україні ГБО було встановлено на 21,5 тисячі транспортних засобів, що суттєво менше, ніж у 2023 році (37,7 тис.) та навіть у 2022 році (22,3 тис.). Ось як розподілилося переобладнання за типами транспорту:

  • легкові авто – 21 195 машин;
  • вантажні авто – 334 машини;
  • автобуси – лише 4 одиниці.

Порівняння з попередніми роками чітко показує негативну динаміку. Встановлення ГБО безпосередньо залежить від вартості пального, і подорожчання автогазу стало основним фактором зниження інтересу до цієї технології.

На початку 2024 року середня ціна автогазу на АЗС становила 32 грн/л. Протягом року вона поступово знижувалася – до 28 грн/л навесні та 26,50 грн/л влітку. Однак з осені розпочалося стрімке подорожчання: у листопаді ціна зросла до 35 грн/л, а на початку 2025 року досягла 36,8 грн/л. Це зростання стало критичним для багатьох автомобілістів, які ще розглядали встановлення ГБО.

Попри загальний спад популярності ГБО, деякі марки та моделі залишаються лідерами серед тих, хто все ж таки встановлював газобалонне обладнання. У 2024 році найбільш популярними моделями стали:

  • Skoda Octavia – середній вік переобладнаних авто 18 років;
  • Nissan Rogue – середній вік 8 років;
  • Mitsubishi Outlander – середній вік 11 років.

За габаритними класами найбільше переобладнали кросовери (35%), авто "гольф-класу" (С-клас, 23%) та міські машини В-класу (20%). Основна причина – втрата економічної вигоди.

Через зростання вартості LPG різниця в ціні між газом і бензином скоротилася настільки, що окупність встановлення ГБО значно збільшилася. Крім того, підвищення акцизів на скраплений газ у 2025 році може ще більше зменшити економічну доцільність переходу на газ.

Справжній прорив: Tesla вперше в історії доставила автомобіль до будинку покупця без водія

субота, 28 червень 2025, 23:25

Американська компанія Tesla здійснила перше в історії автономне доставлення автомобіля покупцю. Про це повідомив гендиректор Tesla Ілон Маск у соцмережі X. Електрокар Tesla Model Y самостійно проїхав від заводу компанії поблизу міста Остін (штат Техас)...

Місцеві дивуються: У Швеції продають українську халву в пакуванні російською мовою (відео)

субота, 28 червень 2025, 22:37

У Швеції продають українську халву кропивницького виробництва в пакуванні російською мовою. Про це «Суспільному» розповіла кропивничанка Ольга Сержанова, передають Патріоти України. Вона живе за кордоном, українські товари купує в місцевих магазинах. З...