З 1 січня 2026 року в Україні повернуть мито і ПДВ на ввезення електрокарів з-за кордону. Відсутність податку на ввезення є однією з причин популяризації електромобілів в Україні. Про це в етері Громадського радіо повідомив голова ГС «Інститут досліджень авторинку» Станіслав Бучацький, передають Патріоти України.
Спікер виділяє дві причини збільшення популярності електромобілів в Україні. Перша причина — збільшення електричних машин на вторинному ринку. Йдеться про те, що більшість електромобілів українці купують за кордоном, де ринок електрокарів закономірно росте. Це вже вживані транспортні засоби, тому вони дешевші, ніж нові. Це робить їх доступнішими. В Україну завозять і дорогий сегмент електромашин, але їх меншість.
«Якщо говорити про найпопулярніші марки й моделі, то ми бачимо, що українці дуже активно купують вживані Tesla. І ці Tesla в більшості, понад 80%, прибули зі Сполучених Штатів Америки, з аукціонів. Тобто це так звані “битки”, котрі були раніше в ДТП. Просто їх привозять до України, ремонтують, відновлюють і, відповідно, користуються. Станом на сьогодні найдешевша Tesla Model 3 на ринку коштує від, в середньому, 12 тис. доларів, що є ціною, яка втричі знизилася за останні кілька років. Бо ще два роки тому ця ж сама Tesla Model 3 коштувала 30-40 тис. доларів і більше», — розповідає фахівець.
Друга причина популярності електромобілів в Україні — так зване нульове розмитнення, що діє з 2018 року, каже Бучацький. Він пояснює: для ввезення в Україну машини з двигуном внутрішнього згоряння потрібно сплатити 10% мита, 20% ПДВ, а також нарахований акциз. А для ввезення електрокарів достатньо сплатити збір за формулою 1 євро за 1 кВт від місткості батареї. На практиці це 100-200 євро, роз’яснює спікер. Але, за словами Бучацького, уже з 1 січня 2026 року нульове розмитнення не діятиме, і для ввезення в Україну електромобілів треба буде сплачувати мито й ПДВ.
Голова «Інституту досліджень авторинку» каже, що ситуація із зарядними станціями для електромобілів в Україні — хороша. Їхня мережа десь удвічі більша, ніж у Польщі. Але Бучацький наголошує, що, незалежно від кількості станцій, більшість українців заряджають свої автомобілі вдома, вночі, за нічним тарифом. Це економічно вигідно, бо якщо заряджати на публічних зарядних станціях за комерційним тарифом, то це коштуватиме близько того, як коштує заправка автомобіля на газу.
До того ж, зауважує фахівець, переважно електричні автомобілі купують для пересування в межах одного міста, бо такі машини мають невеликий запас ходу — не можуть проїхати значну відстань на одному заряді.
При цьому Бучацький зауважує, що в Україні немає ресурсу для автомобілістів, який би відображав усі зарядні станції для електрокарів. Є додатки від окремих операторів станцій, які показують точки саме цього оператора. Тому ідея Міністерства енергетики щодо створення національної мережі зарядних станцій із зарядками на паркомісцях — правильний підхід, каже спікер.
«Реалії такі, що в Україні, як я сказав, більшість електромобілів не мають великого запасу ходу. Тому, по-правильному, електрозарядні станції мали б бути приблизно хоча б кожні 100 км траси. Тому що більше сучасний вживаний електромобіль, з середнього класу, просто не проїде», — розповідає голова «Інституту досліджень авторинку».
Новорічний стіл-2024 обійдеться українцям у 3594 грн, що на 24,8 % дорожче, ніж у 2024 році. Найбільше зросли в ціні овочі (+32 %), фрукти (+49 %), а також м’ясні та молочні продукти, що відчутно впливає на загальні витрати українських родин. Про це ро...
Вранці 18 грудня працівники ДБР та Офісу генерального прокурора затримали голову Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей Івана Рудого, його підозрюють у сприянні представникам країни-агресора, передають Патріоти України з посиланням на УП. За с...