Варто знати! Ніколи не заряджайте до 100 відсотків: ТОП-5 помилок, що вбивають акумулятор електромобіля

Електромобілі можуть прослужити понад 20 років, але їхня найдорожча частина - акумулятор (вартість заміни $ 5000-$ 20000+) - часто зношується через поширені помилки власників. Ресурс Slash Gear виділяє п'ять критичних промахів, передають Патріоти України.

1. Щоденна зарядка до 100%
Щоденна повна зарядка швидко зношує батарею. Елементи найкраще працюють у діапазоні 20%-80%. Високий рівень заряду збільшує напругу та нагрівання, повільно руйнуючи електроди.
• Порада: У налаштуваннях встановлюйте щоденний ліміт заряду на 80%. Підвищуйте його до 100% лише перед далекими поїздками.

2. Допускати занадто низький заряд (глибокий розряд)
Розряджання електромобіля майже до нуля (глибокий розряд) є «запеклим ворогом» акумулятора. Це створює напруження всередині літієвих елементів і може призвести до утворення металевих відкладень на аноді або тріщин у структурі катода, знижуючи здатність утримувати заряд.
• Порада: Вважайте показник 20% червоною зоною і плануйте зарядку.

3. Зарядка під час екстремальної спеки чи холоду
Екстремальні температури шкодять хімії батареї:
• Мороз: Іони стають інертними, пробіг авто падає на 10−36%.
• Спека: Іони рухаються надто швидко, опір зростає, а швидка зарядка стає «тихим вбивцею». Елементи нагріваються нерівномірно, що може призвести до виходу акумулятора з ладу.
• Порада: У мороз спочатку підготуйте акумулятор (багато авто роблять це автоматично при підключенні до швидкої станції). У спеку паркуйтесь у тіні або заряджайте авто ввечері, коли прохолодніше.

4. Використання неякісних або пошкоджених кабелів
Дешеві або пошкоджені кабелі (з тріщинами чи зламаними дротами) є прямим шляхом до короткого замикання, яке може призвести до займання акумулятора або навіть гаража. Економія на якісному кабелі може призвести до катастрофи.

5. Ігнорування оновлень програмного забезпечення (ПЗ)
Пропуск оновлень ПЗ — це відмова від безкоштовного обслуговування батареї. Оновлення не лише покращують розважальну систему, але й налаштовують терморегулювання та буфер зарядки, захищаючи батарею від перегріву чи замерзання, а також вдосконалюють діагностичні інструменти.
• Порада: Налаштуйте автоматичне оновлення або вручну перевіряйте його кожні кілька тижнів. Це швидка та безкоштовна процедура, яка може заощадити тисячі доларів на заміні акумулятора.

Полярний вихор нагряне? Синоптики пояснили, чи можливі в Україні морози до 30 градусів взимку

понеділок, 8 грудень 2025, 16:52

Найближчими днями в Україні погодні процеси не зазнають особливих змін. Опадів не буде, "лише трішки інтенсивнішим може бути вітер", потоки якого зараз йдуть з південного сходу та сходу. Причому "зменшиться ймовірність туманів". Таку погоду в Україні о...

"Хочу створювати супепюдей": 15-річний підліток із Бельгії захистив уже другу докторську дисертацію з теоретичної квантової фізики

понеділок, 8 грудень 2025, 16:28

Бельгійський вундеркінд Лоран Сімонс у 15 років захистив свою другу докторську дисертацію — першу він отримав ще в 12. Хлопець завершив школу у восьмирічному віці, в 11 років став магістром, а зараз працює над третьою науковою ступінню у Мюнхенському ц...