Про бензин, як і про інші види палива, існує багато міфів, більшість з яких має під собою реальне підґрунтя. Наприклад, поширена думка, що бензин марок А-92 та А-95 відрізняється лише ціною, передають Патріоти України.
Деякі навіть стверджують, що ці марки бензину розливають з однієї бочки і, насправді, склад майже однаковий. Усі ці чутки можуть заплутати вибір пального. Тож чи є насправді різниця між марками А-92 та А-95, і чи варто переплачувати?
Виробники бензину постійно удосконалюють свої технології виробництва, аби відповідати суворим екологічним нормам. Немає вже того бензину з свинцевими присадками, який був популярний в минулому. З часом виявилось, що такі добавки завдають серйозної шкоди навколишньому середовищу, і багато країн заборонили використання бензину з свинцевими присадками.
Сьогодні можна отримати бензин з октановим числом до 100 без додавання шкідливих добавок, але така ціна на паливо є надто високою для масового споживання. Хоча технології обробки нафти досягли нового рівня, для досягнення необхідних стандартів часто використовуються добавки. Октанове число пального зазвичай становить 85, і цього недостатньо для сучасних автомобілів, тому для досягнення бажаних показників необхідні добавки.
Октанове число – це не просто цифри на колонці. Один знайомий слюсар колись пояснив мені різницю між 92-м і 95-м бензином на простому прикладі. “Уяви, що є звичайні сірники й мисливські: перші спалахують від легкого дотику, а другі потрібно чиркнути сильніше. Так само й із паливом – 92-й запалюється легше, а 95-й витримує вищий ступінь стискування”. Паливо з октановим числом 92 підходить для двигунів із низьким ступенем стиску до 10:1 – таких, як у більшості старих автомобілів. АІ-95 розрахований на сучасні мотори з показником 10-12:1. У його складі більше присадок, які роблять процес згоряння контрольованішим, але це не означає, що він підходить кожному двигуну. Про це пише UAmotors.
Останні новини: Від $2,5 мільйона: гібридний суперкар Vittori Turbio показали офіційно
Один власник старенького Ланоса звернувся до мене з проблемою – мотор почав троїти, а витрата палива зросла. З’ясувалося, що він постійно заливав 95-й бензин, хоча його двигун розрахований на 92-й. Звідси й усі біди. Головне правило просте: завжди читайте рекомендації виробника. Якщо в мануалі зазначено два види палива, значить, двигун адаптований до обох. У мене, наприклад, машина може працювати як на 92-му, так і на 95-му. У місті я зазвичай обираю дешевший варіант, а на трасі чи в горах – 95-й, бо двигун краще витримує навантаження.
Ще один поширений міф – що 95-й бензин діє на авто, як вітаміни. Насправді, якщо двигун створено для 92-го, жодного приросту потужності ви не відчуєте. Більше того, високооктанове паливо може навіть зашкодити: воно не встигає повністю згоріти, через що утворюється нагар на свічках та клапанах, а каталізатор швидше виходить з ладу. Якість пального також не залежить від октанового числа, тому краще заправлятися на перевірених АЗС.
Якщо заливати паливо з нижчим октановим числом, ніж потрібно, наслідки можуть бути серйозними. Мій сусід колись вирішив заощадити й почав лити у свою Vesta 92-й замість рекомендованого 95-го. Уже за кілька місяців з’явилася детонація, машина втратила потужність, а витрата пального зросла. Зрештою довелося міняти поршневу групу. Зворотна ситуація менш небезпечна – 95-й у двигуні, розрахованому на 92-й, мотор не зламає, але залишить нагар і прискорить зношення каталізатора.
Останні новини: Suzuki показала концепт маленького електромобіля
Іноді трапляються екстрені ситуації, коли доводиться змішувати різні види бензину. Одного разу я залишився майже без пального дорогою на дачу, а на заправці був лише 92-й, хоча моя машина вимагає 95-й. Довелося долити, щоб доїхати. У таких випадках це допустимо, але не варто робити постійно. При цьому краще уникати різких прискорень і високих обертів, бо суміш у баку неоднорідна.
Взимку 92-й бензин може навіть мати перевагу, адже випаровується швидше і легше запалюється на морозі. Якщо виробник допускає використання обох видів палива, узимку можна сміливо заливати 92-й. Один знайомий далекобійник розповідав, що в сильні морози машини на 95-му заводяться гірше, особливо старі моделі без сучасних систем упорскування.
Економити на паливі цілком реально, але робити це потрібно розумно. Завжди обирайте перевірені заправки, дотримуйтеся плавного стилю водіння, стежте за тиском у шинах і вчасно обслуговуйте авто. Це допоможе зменшити витрату пального набагато ефективніше, ніж спроби зекономити на октановому числі. Якісне паливо, рекомендоване саме для вашого двигуна, – це не розкіш, а необхідність. Ваш мотор працюватиме стабільно, а гаманець залишиться цілим.
У тимчасово окупованому Криму посилюється паливна криза: бензин у пріоритеті направляють на заправку російських окупаційних підрозділів, тоді як запаси для цивільного населення істотно скорочують. Про це повідомляє Телеграм-канал "Атеш", передають Патр...
Міністерство освіти і науки України (МОН) спільно з правоохоронними органами та Державною службою якості освіти проводить масштабні перевірки вищих навчальних закладів по всій країні. Метою цих заходів є виявлення випадків ухилення від мобілізації під ...