Вчені виявили планету, на якій можуть розплавитися і залізо, і камінь - її температура вражає

Вчені виявили в 500 світлових роках від Землі екзопланету TOI-1431b, яка здатна нагріватися вище 2500 градусів, передають Патріоти України.

Як зазначається, це газовий гігант, у півтора раза більший за Юпітер та втричі його важчий. Екзопланета обертається дуже близько до своєї материнської зірки. Повний оберт навколо неї у гіганта займає 2,5 земні доби.

Через таку близькість на планету діє сильний вплив приливних сил, і її обертання навколо осі синхронізовано з орбітальним. Інакше кажучи, ця планета розгорнута до зірки завжди однією і тією ж стороною, як Місяць – до Землі.

У зв'язку з цим, температура на планеті вища ніж поверхні деяких червоних гігантів. Так, на денній півкулі вона досягає 2700 °C, на нічній – 2300 °C. Нині це одна з найгарячіших планет, відомих вченим.

Пекельна температура здатна розплавити на планеті і залізо, і кремнієві породи. Подібні надгарячі "юпітери" дуже рідко зустрічаються. Зокрема, ще один відомий представник цієї групи – екзопланета KELT-9b, найгарячіша з усіх виявлених (4300 °C).

"Знахідка дає відмінну можливість для вивчення атмосфер таких планет, для розуміння того, як вони з'являються і мігрують. 1431b не утворився в такій близькості від зірки: він виник набагато далі і поступово змістився на свою досить тісну орбіту", – зазначив професор Еддісон.

Новий шлях постачання армії агресора маже готовий: Росіяни завершують будівництво залізничного моста поблизу Маріуполя, - Андрющенко