
Вчені з Університету Квінсленда заявили про те, що використання пластикових чайників може призвести до того, що в організм людини потраплять одразу мільярди частинок мікропластику. І всі вони будуть походити з одного джерела, повідомляє Science Alert, передають Патріоти України.
Під час дослідження вчені провели хімічний аналіз води з восьми поліпропіленових чайників. Він показав, що під час першого кипіння в одному з таких чайників із внутрішньої поверхні чайника виділяється майже 12 мільйонів наночастинок пластику на мілілітр. Це приблизно три мільярди частинок у звичайній чашці чаю. І це не враховуючи мікропластику, який, як показали попередні дослідження, виробляють чайні пакетики."Кип'ятіння води в пластикових чайниках — це щоденна рутина для мільйонів людей в усьому світі, і ми виявили, що ця проста звичка може виділяти дрібні частинки пластику у воду, яку ми використовуємо щодня. Це дослідження надає докази того, що пластикові чайники можуть бути джерелом щоденного впливу на людину нанопластику і мікропластику, і що нові пластикові чайники виділяють значні концентрації цих частинок у воду під час кип'ятіння", — заявив хімік Елвіс Окоффо з Університету Квінсленда.
За словами вчених, знизити концентрацію частинок пластику, які потрапляють у воду, можна двома способами. Перший - використовувати жорстку водопровідну воду, яка містить більше мінералів. Кип'ятіння такої води призводить до утворення накипу, який стримує виділення пластику. Другий - багаторазове кип'ятіння: після 10 кип'ятінь кількість пластику, що виділяється, значно зменшилася і до 50-го кип'ятіння знизилася до дуже низького рівня, який все ще можна виявити.
Але навіть незважаючи на зниження рівня пластику, до 150-го кип'ятіння його концентрація все ще становила 820 000 наночастинок на мілілітр, тобто близько 205 мільйонів частинок у кожній стандартній чашці.
Вчені закликають прикріплювати на такі чайники застережливі етикетки і чіткіші інструкції про те, як мінімізувати ризик проковтування пластику, що міститься в цих виробах.
Протягом лише кількох днів на початку серпня співробітники музею Інтерсіса витягли з ділянок русла Дунай у Центральній Угорщині, які зазвичай затоплені, вапняковий вівтар, присвячений Юпітеру, та два фрагменти вапнякових табличок з написами, передають ...
У гонитві за здоровим способом життя чи швидким відновленням сил багато українців купують готові напої, вважаючи їх корисною альтернативою газованим сокам чи каві. Проте нефрологи видали тривожне попередження щодо одного популярного продукту, який прод...