Вчені знайшли причину, чому деякі люди жодного разу не хворіли на COVID-19 під час пандемії

За час пандемії COVID-19, яка тривала понад три роки, деякі люди жодного разу так і не підхопили інфекцію. Вчені виявили, що справа у реакції імунних клітин носа та активності гена раннього попередження. Про це йдеться у дослідженні, опублікованому в науковому журналі Nature, передають Патріоти України.

Група британських вчених провела експеримент ще у 2021 році – в розпал пандемії. 36 здоровим дорослим добровольцям, які не хворіли на ковід і не були вакциновані, через ніс ввели низьку дозу вірусу.

У 16 учасників дослідники відстежували активність імунних клітин у крові та слизовій оболонці носа. Виявилося, що добровольці розділилися на три групи:

• у шістьох розвинулася стійка інфекція – вони захворіли;
  • троє отримали тимчасово позитивні тести на COVID-19;
  • у сімох тести завжди були негативними, але вони мали сформовану імунну відповідь.

У людей з другої та третьої груп ще до контакту з ковідом був високий рівень активності гена під назвою HLA-DQA2. Це спостерігалося в клітинах, які сигналізують про небезпеку для імунної системи.

Вчені зробили висновок, що люди з високим рівнем активності HLA-DQA2 можуть мати ефективнішу імунну відповідь на COVID-19. Однак у них все ж немає абсолютного імунітету – деякі добровольці підхопили вірус після дослідження.

У людей, які отримали короткочасний позитивний результат тесту, вчені зафіксували швидку імунну відповідь у клітинах носа (протягом доби після зараження) та повільнішу імунну відповідь у клітинах крові. Водночас у тих, хто захворів одразу, реакція у носі була повільнішою – в середньому через п'ять днів після контакту з вірусом.

Дослідники сподіваються, що отримані результати можуть стати основою для розробки ефективніших методів лікування та вакцин, які імітують оптимальні захисні реакції.

Мобілізація громадян від 50 років буде чи ні? Нардеп пояснив нюанси