Відпустка у Європі буде під загрозою? Чому можливі масові збої в авіасполученні цього літа

Цього літа пасажирів у Європі можуть очікувати небачені раніше масштаби авіаційних затримок і скасувань. Про це повідомило видання Xataka, передають Патріоти України.

Європейська комісія попередила, що повітряна система континенту перебуває під критичним тиском через поєднання кількох проблем: безпрецедентного попиту на перельоти після пандемії, хронічного дефіциту авіадиспетчерів, частих страйків та кліматичних аномалій.

Єврокомісар з транспорту Апостолос Ціцикостас підкреслив, що війна в Україні призвела до скорочення доступного повітряного простору в Європі, що ще більше навантажує наявні авіамаршрути.

У найзавантаженіші дні європейська система управління повітряним рухом обслуговує до 37 тисяч рейсів — це її межа з наявними ресурсами. У порівнянні з минулим роком пасажиропотік зріс на 5%, і затримки — також на 5%, що вказує на ризик повторення торішнього хаосу. Найбільше постраждають такі напрямки, як Франція, Німеччина, Іспанія та Греція.

Франція вже стала епіцентром проблем: через страйки авіадиспетчерів було скасовано 4000 рейсів лише за два дні. Eurocontrol підрахував: вартість простою під час страйку сягала 100 євро за хвилину. Компанія Air France-KLM зазнала мільйонних збитків через збої в аеропорту Шарля де Голля.

Окрім людського фактору, ускладнення додають і кліматичні події. У Греції спека змусила закрити популярні туристичні об’єкти, зокрема Акрополь, а у Франції пожежі тимчасово зупинили роботу аеропорту в Марселі. ЄС побоюється, що такі явища ставатимуть регулярнішими та серйознішими, підвищуючи ризики для авіації.

Ситуацію ускладнює й той факт, що навчання авіадиспетчерів у Європі триває до п’яти років, а отже — оперативно розв’язати проблему нестачі персоналу неможливо. Попри намагання реформувати правила, негайних результатів не очікується.

Крім того, авіакомпанії критикують повільний прогрес у реалізації ініціативи «Єдине європейське небо», яка мала б дозволити прямі маршрути між країнами. Натомість зараз літаки змушені виконувати обхідні маневри через фрагментовану систему, що збільшує витрати, споживання пального та час у повітрі.

На тлі всіх цих викликів на карту поставлено не лише ефективність європейської авіаційної інфраструктури, а й довіра мільйонів пасажирів. Тому, це літо може не лише стати найгіршим з точки зору затримок та скасування рейсів, але й остаточним попередженням про те, що небо над континентом потребує революції на кількох рівнях.

Варто знати! Що робити після досягнення 25 - йти в ТЦК чи чекати повістку

понеділок, 17 листопад 2025, 12:57

В Україні мобілізаційний вік починається з 25 років, повістку військовозобовʼязаним можуть вручити одразу після дня народження. Окрім того, варто стати на облік. Чи варто після досягнення мобілізаційного віку йти до ТЦК, Новини.LIVE пояснила адвокат з...

Варто знати всім! Електрик розповів, як захистити техніку від стрибків напруги

понеділок, 17 листопад 2025, 12:39

У старих будинках радянської забудови досі працює алюмінієва проводка, яка не розрахована на навантаження сучасної техніки. Через це мережа перегрівається, зростає ризик пожеж і виходу з ладу дорогої електроніки. Про те, як захистити техніку від стрибк...