
Цього літа пасажирів у Європі можуть очікувати небачені раніше масштаби авіаційних затримок і скасувань. Про це повідомило видання Xataka, передають Патріоти України.
Європейська комісія попередила, що повітряна система континенту перебуває під критичним тиском через поєднання кількох проблем: безпрецедентного попиту на перельоти після пандемії, хронічного дефіциту авіадиспетчерів, частих страйків та кліматичних аномалій.
Єврокомісар з транспорту Апостолос Ціцикостас підкреслив, що війна в Україні призвела до скорочення доступного повітряного простору в Європі, що ще більше навантажує наявні авіамаршрути.
У найзавантаженіші дні європейська система управління повітряним рухом обслуговує до 37 тисяч рейсів — це її межа з наявними ресурсами. У порівнянні з минулим роком пасажиропотік зріс на 5%, і затримки — також на 5%, що вказує на ризик повторення торішнього хаосу. Найбільше постраждають такі напрямки, як Франція, Німеччина, Іспанія та Греція.
Франція вже стала епіцентром проблем: через страйки авіадиспетчерів було скасовано 4000 рейсів лише за два дні. Eurocontrol підрахував: вартість простою під час страйку сягала 100 євро за хвилину. Компанія Air France-KLM зазнала мільйонних збитків через збої в аеропорту Шарля де Голля.
Окрім людського фактору, ускладнення додають і кліматичні події. У Греції спека змусила закрити популярні туристичні об’єкти, зокрема Акрополь, а у Франції пожежі тимчасово зупинили роботу аеропорту в Марселі. ЄС побоюється, що такі явища ставатимуть регулярнішими та серйознішими, підвищуючи ризики для авіації.
Ситуацію ускладнює й той факт, що навчання авіадиспетчерів у Європі триває до п’яти років, а отже — оперативно розв’язати проблему нестачі персоналу неможливо. Попри намагання реформувати правила, негайних результатів не очікується.
Крім того, авіакомпанії критикують повільний прогрес у реалізації ініціативи «Єдине європейське небо», яка мала б дозволити прямі маршрути між країнами. Натомість зараз літаки змушені виконувати обхідні маневри через фрагментовану систему, що збільшує витрати, споживання пального та час у повітрі.
На тлі всіх цих викликів на карту поставлено не лише ефективність європейської авіаційної інфраструктури, а й довіра мільйонів пасажирів. Тому, це літо може не лише стати найгіршим з точки зору затримок та скасування рейсів, але й остаточним попередженням про те, що небо над континентом потребує революції на кількох рівнях.
В Україні мобілізаційний вік починається з 25 років, повістку військовозобовʼязаним можуть вручити одразу після дня народження. Окрім того, варто стати на облік. Чи варто після досягнення мобілізаційного віку йти до ТЦК, Новини.LIVE пояснила адвокат з...
У старих будинках радянської забудови досі працює алюмінієва проводка, яка не розрахована на навантаження сучасної техніки. Через це мережа перегрівається, зростає ризик пожеж і виходу з ладу дорогої електроніки. Про те, як захистити техніку від стрибк...