
Все більше водіїв переходять на електромобілі, але одна поширена звичка продовжує шкодити навіть найсучаснішим авто — зарядка до 100% та тривале перебування на зарядці. Експерти наголошують: саме це найшвидше зношує акумулятор. Про це пише UA.Motors, передають Патріоти України.
За словами фахівців, верхня частина шкали заряду — від 80% до 100% — є найстресовішою для елементів батареї. У цей момент збільшується напруга та підвищується температура, що створює додаткове навантаження.
У таких умовах всередині елементів виникають мікроушкодження, і з часом акумулятор починає втрачати ємність. На практиці це означає меншу дальність ходу та швидше старіння батареї.
Ще одна типова помилка — залишати авто підключеним до зарядки на кілька днів. Навіть якщо заряд вже досяг 100%, рівень може трохи просідати через температуру, а зарядка автоматично відновлює подачу струму. Так утворюються мікроцикли — короткі донабори заряду до максимального рівня. Саме вони особливо шкідливі для батарей.
Найчутливішими до повного заряду є батареї типу NMC (нікель-марганець-кобальт). Вони втрачають ресурс швидше при постійній зарядці до 100%.
Батареї LFP (літій-залізо-фосфат) більш стійкі, але навіть вони не розраховані на постійне тривале перебування на максимальному рівні. І хоча іноді їх справді потрібно заряджати «до стелі» для калібрування, робити це щодня не варто.
Фахівці радять:
Такі прості звички здатні суттєво продовжити ресурс батареї та зберегти її ефективність на роки.
Через пів року шлюбу чоловік подав до суду на свою дружину, бо, на його думку, вона їла надто багато. Китаєць вимагав повернути ¥20 000 (≈217 000 рублів), які він заплатив як викуп під час заручин, і ще 30 тисяч юанів за витрати на харчування, передают...
Все більше водіїв переходять на електромобілі, але одна поширена звичка продовжує шкодити навіть найсучаснішим авто — зарядка до 100% та тривале перебування на зарядці. Експерти наголошують: саме це найшвидше зношує акумулятор. Про це пише UA.Motors, п...