
Машини, як і живі організми, створені для руху, і тривале простоювання здатне завдати їм серйозної шкоди - від корозії до псування всіх систем. Про це пише SlashGear, передають Патріоти України.
Якщо залишити автомобіль стояти на одному місці протягом десятків років, з ним почнуть відбуватися руйнівні процеси, які нагадують атрофію м’язів у людини, що не рухається роками. Для прикладу, Jaguar E-Type, що простояв 15 років без руху, зазнав значного зношення деталей, хоча й фізично залишався цілим.
Автомобілі створені для руху: тертя, тепло та циркуляція рідин підтримують їх у працездатному стані. Без цього гума твердне, метал іржавіє, батареї виходять з ладу, а мастила та інші рідини руйнуються. Підвіска просідає, шини починають гнити, а салонні матеріали — руйнуватися.
Особливо критичною стає ситуація у приміщеннях з підвищеною вологістю або різкими перепадами температур: навіть машина, яка простояла кілька років, може пахнути і бути на вигляд такою, наче вона не рухалася десятиліттями.
Волога здатна проникати до будь-яких щілин кузова й салону, спричиняючи внутрішню корозію. На килимах, вентиляційних решітках та оздобленні може з’явитися цвіль, а пластик — тріскатися. Через відсутність руху мастило не циркулює, і металеві поверхні окислюються. Сучасне пальне не призначене для тривалого зберігання: через кілька місяців воно стає липким, що може засмітити паливні насоси, форсунки та трубопроводи. Дизельне пальне псується ще швидше.
Трансмісія та інші частини приводу теж страждають від тривалого простоювання: трансмісійна олія осідає й загусає, ущільнювачі висихають і починають текти, а охолоджувальна рідина руйнується і стає кислотою, руйнуючи алюмінієві та сталеві деталі. До всього цього додається ризик появи гризунів і комах, які можуть пошкодити проводку та ізоляцію.
Щоб зберегти автомобіль на тривалі роки, колекціонери дотримуються кількох правил. Насамперед ретельно очищають кузов і днище та наносять віск для запобігання корозії. Паливний бак треба заповнити стабілізатором пального без етанолу, а машину зберігати в сухому приміщенні з контрольованою температурою. Для підтримки батареї використовують зарядний пристрій або «тримач заряду».
Щоб уникнути деформації шин і просідання підвіски, автомобіль ставлять на домкрати та накривають спеціальним чохлом. Ручник бажано відпустити, змінювати масло таі виконувати базове обслуговування навіть під час зберігання. Найкраще — запускати мотор раз на два тижні та робити коротку пробну поїздку, щоб рідини циркулювали.
Правильне зберігання дозволяє максимально зберегти цінність автомобіля, навіть якщо він не експлуатується роками. Колекціонери часто зберігають авто з невеликим пробігом десятиліттями, а потім виставляють на аукціони, де їхній пробіг може залишатися дуже малим попри вік машини.
У Великій Британії у 2026 році планують запровадити жорсткіші правила для біженців за зразком Данії, обмеживши возз’єднання сімей та збільшивши період тимчасового проживання до 10 років. Нові заходи вже викликали критику депутатів та благодійних органі...
На тимчасово окупованій території Донецької області російська адміністрація розповсюдила серед населення методичку — “як правильно набирати воду взимку”. Про це повідомляє Центр національного спротиву, передають Патріоти України. У документі детально о...