Літо 2025 року показало, що українці дедалі активніше повертаються до подорожей — турпотік став найвищим за весь період повномасштабної війни. Туроператор Join UP! Україна зафіксував зростання на 70% у порівнянні з літом 2024-го.
Як повідомили NV Бізнес у прес-службі Join UP! Україна, у літній сезон цього року туроператор відправив на відпочинок понад 236 тисяч туристів* — для порівняння, за аналогічний період 2024-го їх було понад 139 тисяч.
Попри те, що показники ще далекі від довоєнних, позитивна динаміка свідчить про поступове відновлення туристичної галузі. Крім того, вже в серпні 2025 року українці почали бронювати відпочинок на літній сезон 2026-го. Така тенденція демонструє поступове повернення до довгострокового планування, яке було практично відсутнє в перші роки повномасштабної війни.
«Цього літа ми спостерігаємо відчутне пожвавлення інтересу до подорожей — кількість туристів зросла більш ніж на 70% порівняно з минулим роком. Загальні обсяги ще не досягають довоєнного рівня, але стабільна динаміка протягом воєнних років — це хороший сигнал, що українці знову готові планувати відпочинок. Також помітно зростає інтерес до онлайн-бронювання B2C — ми лише на старті цього шляху, але вже бачимо попит на цифрові сервіси. В цілому, запити українців залишаються стабільними — актуальні обмеження на туристів із рф, популярні сімейні поїздки, побільшало військових. Це ще раз доводить, що відпочинок залишається на часі і важливий для фізичного та ментального здоров’я», — зазначає Ірина Мосулєзна, керівна директорка Join UP! Україна.
Цього літа українські туристи традиційно обирали найпопулярніші курорти — Єгипет, Туреччину, Грецію, Болгарію та Чорногорію. У літній програмі з’явилися нові тури на Майорку та в Аліканте (Іспанія), а також розширена авіапрограма на Халкідіки (Греція).
Для українських туристів став цікавим новий напрямок — курорт Ель-Аламейн в Єгипті, де Join UP! Україна запропонував унікальний продукт, спеціально адаптований для українського ринку.
Туреччина утримала свої провідні позиції, навіть попри подорожчання, і розширила пропозицію завдяки популярним курортам Бодрум і Даламан, які знову повернулись в програму.
Автобусні тури залишаються одним із найстабільніших форматів подорожей для українців під час війни. У 2025 році найбільше зростання попиту припало на напрямок Болгарії — доступний за ціною та зручною логістикою, із виїздом, у тому числі, з прифронтових міст. Серед новинок сезону — відновлення турів до Греції (Халкідікі) з виїздом із Києва та Львова, а також поява автобусів підвищеного комфорту до Туреччини.
Найбільший попит цього літа традиційно припав на Карпати та популярні курорти Заходу України — Трускавець, Поляна, Східниця та Закарпаття. Середній чек на внутрішні тури у 2025 році виріс приблизно на 10−15% порівняно з минулим роком. Попит на Одесу та Одеську область залишився нижчим за довоєнний рівень через безпекові обмеження та зростання цін на готелі.
У 2025 році середня вартість туристичних пакетів для українців зросла — як у сегменті авіаподорожей, так і автобусних турів. На цінову динаміку вплинули загальні ринкові фактори, як подорожчання пального, зміна логістичних маршрутів і валютні коливання.
Попри здорожчання, попит на відпочинок зберігається на високому рівні. Туризм, навіть у складних умовах, залишається для українців способом відновлення — фізичного, емоційного та соціального.
*-Тут і далі в тексті всі дані наведені на основі внутрішньої статистики туроператора Join UP! Україна, якщо не вказано інше джерело.
Join UP! представлений на 9 ринках, зокрема в Україні, Польщі, Румунії, Чехії, Молдові, Казахстані, Латвії, Литві та Естонії. Портфель компанії охоплює понад 40 напрямків і більш ніж 7 000 готелів. З моменту заснування у 2010 році за внутрішньою статистикою Join UP, послугами компанії скористалися понад 6,4 млн туристів. Компанія співпрацює з майже 10 тисячами турагенцій, фірмова мережа нараховує понад 100 власних і франчайзингових офісів.
Голова Спілки споживачів комунальних послуг Олег Попенко, який раніше попереджав, до чого може привести неконтрольоване підвищення тарифів, розкритикував рішення уряду передати право затверджувати тарифи на теплопостачання органам місцевого самоврядува...
У радянські часи суспільство суворо регламентувало, яким повинен бути "справжній чоловік". Відхилення від цих норм сприймалося як прояв слабкості чи особистої неспроможності. Шлюб до 25 років, обов’язкова служба в армії та роль головного годувальника -...