Ви будете здивовані: Вчені з’ясували, як насправді відмова від м’яса впливає на здоров’я

Вчені університету Глазго в Шотландії виявили, що відмова від м’яса сприяє більш здоровому профілю біомаркерів незважаючи на вік, вагу, куріння або вживання алкоголю. Однак є і ряд негативних наслідків, які зафіксували дослідники, передають Патріоти України.

Біомаркери можуть мати погані і хороші наслідки для здоров’я, сприяти або запобігати раку, серцево-судинним, віковим захворюванням та іншим хронічним станам. Вони також широко використовуються для оцінки впливу дієт на здоров’я. Однак докази метаболічних переваг, пов’язаних з вегетаріанством все ще неясні, пише MedicalXpress.

Щоб зрозуміти, чи може вибір дієти вплинути на рівні маркерів захворювань в крові і сечі, дослідники вивчили дані понад 177 тисяч здорових учасників, які не повідомили про серйозні зміни в раціоні за останні п’ять років.

Учасники були розділені на вегетаріанців (не їдять червоне м’ясо, птицю або рибу) і м’ясоїдів. Дослідники вивчили зв’язок з 19 біомаркерами крові і сечі, які пов’язані з діабетом, серцево-судинними захворюваннями, раком, здоров’ям печінки, кісток і суглобів, а також функцією нирок.

Навіть після врахування потенційно впливових факторів, включаючи вік, стать, освіту, етнічну приналежність, ожиріння, куріння і споживання алкоголю, аналіз показав, що в порівнянні з м’ясоїдами у вегетаріанців були значно нижчі рівні 13 біомаркерів, включаючи: загальний холестерин, ліпопротеїни низької щільності (або «поганий холестерин»), аполіпопротеїн A (Пов'язаний з серцево-судинними захворюваннями), аполіпопротеїн B (пов'язаний з серцево-судинними захворюваннями), гама-глутамілтрансфераза і аланінамінотрансфераза (маркери функції печінки, що вказують на запалення або пошкодження клітин), інсуліноподібний фактор росту (гормон, що стимулює зростання і розростання ракових клітин) і креатинін (маркер погіршення функції нирок).

Однак у вегетаріанців також був нижчий рівень корисних біомаркерів, включаючи ліпопротеїн у високій концентрації («хороший» (ЛПВЩ) холестерин), а також вітамін D і кальцій (пов'язаний зі здоров’ям кісток і суглобів). Крім того, у них був значно вищий рівень жирів (тригліцеридів) у крові і цистатина-С (що свідчить про гірший стан нирок).

Вчені не виявили зв’язку між рівнями цукру в крові (HbA1c), артеріальним тиском систоли, аспартатамінотрансферази (AST, маркер пошкодження клітин печінки) або C-реактивним білком (CRP, маркером запалення).

«Крім відмови від червоного і обробленого м’яса, які пов’язані з серцевими захворюваннями і деякими видами раку, люди, що дотримуються вегетаріанської дієти, схильні споживати більше овочів, фруктів і горіхів, які містять поживні речовини, клітковину і інших потенційно корисні сполуки. Ці відмінності в харчуванні можуть пояснити, чому вегетаріанці мають нижчий рівень біомаркерів хвороб, які можуть привести до пошкодження клітин і хронічних захворювань», — сказав доктор Карлос Селіс-Моралес.

Автори зазначають, що, хоча їх дослідження було великим, воно має наглядовий характер, тому не можна зробити ніяких висновків про причини і наслідки. Вони також зазначають, що кілька обмежень, в тому числі те, що вони тестували зразки біомаркерів тільки один раз для кожного учасника, і можливо, що вони можуть коливатися в залежності від факторів, не пов’язаних з дієтою, таких як наявні захворювання і незмірні чинники способу життя.

У культового паризького кабаре Мулен Руж в Парижі обвалилися лопаті знаменитого вітряка (відео)