Виглядає не дуже привабливо: Вчені знайшли самого раннього з відомих предків людини (фото)

Дослідники зі США та Австралії виявили скам'янілості еволюційного попередника сучасних тварин і людей. Про це повідомляє Proceedings of the National Academy of Sciences, передають Патріоти України.

Вчені назвали свою червоподібну знахідку, меншу, ніж рисове зерно, Ikaria wariootia. Істота, яка досягала 6,5 мм в довжину, жила на морському дні 555 мільйонів років тому і харчувалася органічними рештками.

Скам'янілості, що були знайдені в австралійській глибинці, на думку палеонтологів, є однією із найважливіших ланок еволюційного ланцюга. Схоже, що це найбільш ранній з відомих членів великої групи тварин, які називаються білатеріямі: організмів з двома симетричними сторонами, ротом, заднім проходом і кишкою, сказав палеонтолог Скотт Еванс зі Смітсонівського інституту (США).

Поява такої найдавнішої істоти стала поворотним моментом в еволюційній історії Землі. Червоподібні Ikaria wariootia проклали згодом шлях для більш просунутих білатерій. Таких як риби, амфібії, рептилії, птахи, ссавці, морські зірки, молюски, комахи та багато інших.

За допомогою складних технологій сканування дослідники вивчили скам'янілості 118 особин Ikaria wariootia, виявлених в штаті Південна Австралія. За словами професора геології Каліфорнійського університету Мері Дрозер, походження і рання еволюція білатерій - дуже важливе питання для еволюційних біологів і палеобіологів.

Еволюційний попередник Ikaria wariootia мешкав по сусідству з іншими науково значущими примітивними тваринами - Dickinsonia. Вони були більші за розміром і мали кувшинкоподібну форму. Однак Dickinsonia не була білатерією: вона вважається еволюційним тупиком.

Дослідження нор Ikaria wariootia, проведене Джимом Гелінг з Музею Південної Австралії, показало, що предок всіх тварин використовував м'язи, щоб викопати їжу в вигляді органічних решток.

Над будівлею повисли хмари чорного диму: У Києві спалахнула потужна пожежа в ТРЦ (відео)