З 1 липня почнуть діяти нові правила обов’язкового техогляду транспортних засобів: Що варто знати

З 1 липня в Україні набудуть чинності нові вимоги до проведення обов’язкового технічного контролю транспортних засобів. Про це розповів заступник начальника Головного сервісного центру МВС України Павло Сорока, якого цитує пресслужба Міністерства внутрішніх справ. Так, за словами Сороки, зміни покликані наблизити українське законодавство до стандартів Європейського Союзу, передають Патріоти України.

Головним нововведенням стане запровадження повної фото- та відеофіксації процесу технічного контролю. Кожен пункт технічного контролю повинен бути обладнаний щонайменше двома камерами, які фіксують увесь процес проведення огляду. Якщо дві камери не охоплюють всю процедуру, суб’єкт господарювання повинен встановити додаткові.

Чітко регламентовані вимоги до якості відео та фотографій. Зокрема, транспортний засіб на фото має займати не менше 70% площі зображення.

"Головна мета - покращити контроль і знизити так званий номінальний, фіктивний обов’язковий технічний контроль. Раніше можна було, умовно кажучи, скористатися фотошопом або не повністю проводити необхідні вимірювання. Зараз процес відеофіксації дає нам можливість контролювати всю процедуру", - пояснив Павло Сорока.

Сорока також розповів, що в Україні наразі активно працюють близько 800 пунктів технічного контролю. За його словами, вимога відеофіксації процедури передбачалася ще з 2023 року відповідними нормативними документами, однак повноцінне впровадження розпочнеться з 1 липня 2025 року.

"Ці пункти техконтролю вже оснащені необхідними камерами і працюють у тестовому режимі - надсилають відеофайли до регіональних сервісних центрів МВС, аби узгодити, чи відповідає зйомка вимогам і чи дійсно відображає весь процес технічного контролю", - додав він.

Перелік категорій транспорту, для яких обов’язковий технічний контроль залишається актуальним, не змінився. Його мають проходити:

  • легкові авто, що використовуються з комерційною метою, причепи до них, строком експлуатації більше ніж 2 роки - раз на два роки;
  • вантажні авто до 3,5 тонн, причепи до них, строком експлуатації більше ніж 2 рок -и раз на два роки;
  • вантажні авто понад 3,5 тонни, причепи до них та таксі, незалежно від строку експлуатації - щороку;
  • автобуси, транспортні засоби, що перевозяться небезпечні вантажі - двічі на рік.

Водночас зазначається, що легкові авто, які належать фізичним особам і не використовуються з метою отримання прибутку, техогляд проходити не зобов’язані.

Контроль за дотриманням нових вимог здійснюватимуть сервісні центри МВС. Якщо під час моніторингу буде виявлено порушення (наприклад, відсутність частини відеозапису або невідповідність автомобіля техвимогам), протокол технічного контролю анулюється. Про це повідомляють власнику автомобіля.

У разі експлуатації авто без чинного техогляду патрульна поліція має право оштрафувати водія. Штраф становить 340 грн.

Також передбачена адміністративна відповідальність для суб’єкта господарювання, який проводив техогляд із порушеннями - штраф у розмірі близько 1400 грн.

Надбавка до пенсії: Ось скільки платять за понаднормовий стаж в Україні

вівторок, 8 липень 2025, 0:30

В Україні громадяни часто працюють на роботі довше, щоб набути більше трудового стажу - це вплине на розрахунок пенсійних виплат. До того ж існують доплати, які нараховують за перевиконану норму трудового стажу. Редакція Новини.LIVE розповідає, якою є...

Не всі пенсіонери у 65 років отримають перерахунок пенсії: У чому причина

понеділок, 7 липень 2025, 23:47

Пенсіонери, які досягли 65-річного віку, мають право на виплату не меншу 40% мінімальної зарплати, але не всі, передають Патріоти України. За інформацією Головного управління Пенсійного фонду України у Тернопільській області, для осіб, які досягли 65 р...