Занадто дивні цифри: Західні вчені запідозрили фейк у даних випробування російської вакцини від коронавірусу

Результати випробувань російської вакцини від коронавіруса, опубліковані в британському журналі The Lancet, містять статистичні анономаліі, через які висновки дослідників представляються непереконливими. Як повідомляє Bloomberg, з такою заявою у відкритому листі виступив професор Університету Темпл Енріко Буччі, до якого приєдналися більше десятка інших вчених, передають Патріоти України.

Lancet опублікував результати ранньої стадії випробувань минулого тижня - через місяць після того, як вакцина «Супутник V» була офіційно зареєстрована. Рішення уряду РФ схвалити препарат на підставі початкових результатів викликало масштабну критику, оскільки вакцини зазвичай не допускаються до використання до проведення оцінки їх ефективності та безпеки.
Зовнішні експерти вперше отримали можливість проаналізувати російські дані і виявили в них «кілька різних причин для занепокоєння», йдеться в листі. Зокрема, вчених турбує імовірно ідентичний рівень антитіл у низки учасників випробувань, які отримали щеплення.
«Все зводиться до того, що підозріло схожі дані, отримані в різних експериментах. А також різниця між результатами, скажімо, за титром антитіл між різними добровольцями виглядає штучною», - коротко описує суть претензій молекулярний біолог Ірина Якутенко.
«Там не рівномірний розкид цифр, а як нібито сходинки, причому у різних людей величина цих сходинок однакова. Навіть якщо це, наприклад, розведення антитіл, то дивно, що у багатьох людей вони однакові», - зазначає вона.
Редакція британського медичного журналу The Lancet виступає за проведення наукової дискусії з приводу імовірно аномальних даних в статті про результати випробувань російської вакцини, повідомили ТАСС в прес-службі видання. Національний дослідницький центр епідеміології та мікробіології імені Гамалії, який розробляє вакцину, повідомив Meduza, що помилок в дослідженні не було. «Якщо редакція The Lancet звернеться за поясненнями, ми готові відповісти», - заявив заступник директора з наукової роботи Денис Логунов, додавши, що не планує відповідати на відкритий лист вчених.
Член-кореспондент РАН, професор Університету Північної Кароліни (США) МГУ Олександр Кабанов нагадує, що критика наукових статей є частиною нормального наукового процесу, «тим більше коли мова йде про роботи величезної соціальної значущості, такі як вакцина або ліки в умовах пандемії». За його словами, наявність такої критики не означає, що отримані дослідниками результати помилкові.
Три місяці тому з двох провідних наукових журналів, включаючи The Lancet, були відкликані статті американських учених після критики опублікованих результатів і відмови надати первинні дані їхніх робіт про результати застосування деяких ліків для лікування COVID-19, нагадує він.

Чемпіон світу зізнався, кого вважає одним із найсильніших українських боксерів ХХI століття