Заповнене людськими кістками: Вчені розкрили моторошну таємницю Озера Скелетів у Гімалаях

Серед гірських вершин Гімалаїв заховалося дивне і моторошне озеро Роопкунд – його ще називають Озером Скелетів. На висоті понад 5000 м лежать сотні розкиданих тіл. Місцеві перекази згадують про страшний "гірський град", що колись знищив групу людей, передають Патріоти України.

Вчені провели дослідження геномів кісток та дійшли висновку, що спантеличує: виявляється, тіла були розділені тисячоляттям та мали дуже різне походження. Детальніше про моторошну загадку розповіло виданняIfl Science.

Ймовірно, легенди мають дещицю правди, адже деякі черепи, знайдені на місці, мали пошкодження, схожі на ті, які міг би зробити кам’яний град. Майже половина загиблих були жінками, проте жоден зі скелетів не був пов’язаний один з одним.Науковці взяли зразки геномної ДНК з 38 скелетів Роопкунда та виявили різні етнічні групи. Більшість загиблих були місцевими, але ДНК 14 інших вказало на генетичну спадщину східного Середземномор’я, швидше за все, грецьких островів.

Радіовуглецеве датування показало, що місцеві жителі померли понад 1000 років тому, тоді як інша група загиблих прийшла до Озера Скелетів значно пізніше, ймовірно близько 1800 року. Ще більш дивним є те, що давніша група, за всіма ознаками, прибула з багатьох частин Індії, принаймні є два століття різниці між найстаршим і наймолодшим у цій популяції.

Професор Девід Райх з Гарвардської медичної школи зазначив, що Роопкунд приховує багато таємниць, які наразі неможливо розгадати. Вчені зробили біомолекулярні аналізи, використовували стабільні ізотопи та радіовуглецеве датування, провели аналіз ДНК та виявили, що в забутій місцині посеред високогірних хребтів загинули не лише давні місцеві жителі, а й вихідці зі східного Середземномор’я.

"Причому останні померли на цьому місці лише кілька сотень років тому", – наголосив Райх. Дослідженню сприяли й природні умови: тисячолітні ДНК рідко можуть "вижити" у жаркому кліматі, а високогірне озеро є одним з небагатьох місць, що могло сприяти збереженню генетичної інформації.

Деякі дослідники припускають, що подорожні були паломниками, що йшли до якогось місця молитви чи храму, однак питання щодо причини загибелі двох груп людей з різницею в тисячоліття лишається відкритим.

Молочка перетворюється для більшості українців на розкіш: Експерти прогнозують подальше зростання цін