Військовозобов'язаних, які мають чинне законне бронювання, співробітники ТЦК і СП не можуть мобілізувати. Це стосується і випадків, коли роботодавець завершив виконання мобілізаційного замовлення. Про це в коментарі OBOZ.UA заявила юристка Наталія Костишин, ексдиректорка Центру надання безкоштовної вторинної правової допомоги. Вона прокоментувала випадок, коли Миколаївський районний Територіальний центр комплектування та соціальної підтримки відправив на службу заброньованого фахівця, передають Патріоти України.
У військкоматі пізніше пояснили, що підприємство, яке забронювало цю особу, завершило мобілізаційне замовлення – і бронь нібито була анульована автоматично. Але в ТЦК визнали: компанія насправді є критично важливою, тому фахівця не мали мобілізувати (через це було розпочато службову перевірку).
Костишин пояснила: постанова уряду № 650 від 5 червня 2024 року "Деякі питання бронювання військовозобов'язаних під час воєнного стану" каже про те, що у громадян, які працюють у реальному секторі економіки, броня діє не півроку, як раніше, а рік.
"І зворотної сили документ не має – він є чинним протягом усього терміну. Ось діє, умовно кажучи, до березня 2025 – і все. І зовсім не важливо, чи виконало підприємство мобілізаційне завдання, чи ще ні. А якщо підприємство визначено як критично важливе, то тут навіть наявність у певний момент замовлень, як кажуть, "до лампочки". Наприклад, сьогодні немає мобілізаційного завдання, а завтра вже з'явилося. І спеціалісти потрібні", – заявила експертка.
Їй не траплялися випадки, коли компанії давали б право на бронювання під якесь одне замовлення. "Ти чи визнаний критично важливим, чи ні. А підстави для дострокового анулювання відстрочок – це лише звільнення працівника або закриття підприємства", – пояснила юристка. Костишин вважає, що виправдання ТЦК про "збій у програмі" – це просто зручне формулювання, щоби виправдати свої дії.
Українські сировари восени традиційно очікують пожвавлення продажів, проте 2025 року вони планують підвищити ціни, орієнтовно, на 5%. Про це повідомило галузеве аналітичне агентство "Інфагро", передають Патріоти України. Очікування підвищення ціни приз...
Приблизну модель майбутнього інфлюенсера назвали Ава. Вона демонструє, як постійне використання смартфонів, косметичних процедур та життя перед камерами може вплинути на зовнішність до 2050 року, передають Патріоти України. . За словами авторів моделі...