Авто "в борг": Як в Україні купити автомобілі ''за ціною оренди'' замість євроблях

Як отримати авто в "борг" і в лізинг, і скільки доведеться переплатити.

В Україні в 2014-му ринок автолізингу скоротився на 42%. За минулі чотири роки докризового рівня досягти так і не вдалося. Одна з причин, відзначають фінансисти, — засилля автомобілів на єврономерах, інформують Патріоти України. Левова частина українців купує авто нелегально, в результаті "біла" частина ринку скоротилася. Як заявили експерти USAID, наступні три роки лізинг в Україні буде активно розвиватися.

На яких умовах українцям дають авто "в борг" і скільки доведеться переплатити.

Скільки коштує автомобіль: лізинг, кредит і єврономери

Фінансовий лізинг обійдеться дешевше кредиту, але при цьому купити "єврономери" і розмитнити їх вигідніше, ніж платити за такий же б/в автомобіль в Україні. І позикою, і лізингом користуються ті українці, які вже хочуть водити власне авто, але ще не накопичили на нього.Різниця тільки в такому: купуючи у кредит, автомобіль одразу ж переходить у право власності, а лізинг — це оренда з правом викупу. Другий варіант для того, хто дає в борг, надійніший. Транспортний засіб належить йому до моменту, поки боржник не сплатив останню копійку.

Для прикладу, OBOZREVATEL з'ясував, скільки доведеться заплатити за автомобіль Chevrolet Orlando 2.0 2012-го року випуску, якщо його купити на б/в ринку одним платежем, взяти в кредит, оформити лізинг або ж пригнати із Європи. Варто враховувати, що порівняти чотири ці способи не зовсім коректно, тому що купівля за кордоном і на б/в ринку передбачає, що у майбутнього власника автомобіля одразу є потрібна сума. Водночас у випадках із лізингом і кредитом також доведеться платити банку або іншій фінансовій установі за право користування грошима.

Отже, якщо купити авто на українському ринку, за Chevrolet Orlando доведеться заплатити 359,2 тис. грн. Якщо ж купити його у лізинг, вартість збільшиться до 420 тис., а якщо взяти в кредит — доведеться заплатити уже майже 500 тис. грн. І лізинг, і кредит розраховані з урахуванням середніх ставок на ринку, терміном на 3 роки і з первинним внеском у 20%.

Найбільш дешевий, але при цьому незаконний варіант — купити "єврономери" і не розмитнювати їх. У такому випадку Chevrolet обійдеться лише в 235,6 тис. грн. Цим і користуються недобросовісні автолюбителі. Така ситуація не тільки не дає можливості розвивати автопром у країні, а й гальмує формування ринку фінансового лізингу.

"Українці користуються перевагами низьких цін на автомобілі в Європі, імпортуючи їх і не сплачуючи митних зборів. Ця ситуація завдає серйозної шкоди ринку вживаних автомобілів, а також негативно впливає на продажі нових автомобілів", — йдеться у звіті USAID "Лізингова галузь в Україні: тенденції та рекомендації для зростання".

Змагатися з незаконним імпортом складно. Однак, як передбачають фінансисти, ринок лізингових послуг буде активно розвиватися наступні три роки. Крім того, якщо парламент затвердить "закони Южаніної" про зниження акцизних ставок на ввезення авто і при цьому значно посилить штрафи для тих, хто не розмитнить "єврономери", до частини українців може повернутися інтерес до легального ринку.

"Зараз чому купують "єврономери"? Тому що ввезти авто старше 8 років не можуть, а чим новіше — тим дорожче. Тому ввозять відносно старі і дешеві, податки не платять і заплатити не можуть", — стверджує фінансовий аналітик Володимир Мазуренко.

Нові акцизні ставки будуть залежати, в тому числі, від віку автомобіля. Чим старше авто, тим більше за нього доведеться заплатити.Наприклад, якщо купити 15-річний автомобіль із бензиновим двигуном, об'ємом 2,5 тис. куб, за 8 тис. эвро, то за її розмитнення, згідно із запропонованим варіантом, доведеться заплатити майже 5 тис. эвро. За таких умов стимул купувати дешеві, але старі авто зникне. Це, в тому числі, підштовхне українців купувати автомобілі у лізинг вже в Україні.

На яких умовах українцям дають авто в кредит і лізинг

Ліцензію на надання лізингу в Україні отримали до 280 компаній (понад 80 банків, інші — юридичні особи). Головна перевага — початковий внесок може бути нижчим. У випадку з кредитом банк (або юрособа) бере на себе ризики. Автомобіль, хоч і залишається в заставі, але все ж переходить у власність клієнта. Водночас лізинг передбачає лише оренду з правом викупу. У рекламних оголошеннях таку можливість представляють, як "авто за ціною оренди", хоча насправді частина платежів іде в рахунок погашення комісій, відсотків, решта — на придбання авто.

Лізинг надають у середньому під 25% річних. У випадку з кредитом реальна ставка може становити до 99%. Наприклад, "Ідея банк" пропонує клієнтам взяти автомобіль під 21,99% річних, але при цьому додаткова щомісячна комісія становить 2,8% (або 33,6% у рік). Якщо врахувати усі комісії й збори, переплата виявиться у рази вище лізингу.

Начальник сектора розвитку кредитування і страхування "ОТП Банк" Ігор Жмуренко зазначає: найчастіше банки під час оформлення подібних кредитів вимагають провести експертну оцінку авто, відповідність його критеріям за віком і пробігом, оформити заставу, страхування, нотаріально завірити договір і внести заставу — від 20% від вартості автомобіля. Причому в банку можуть не дати кредит, якщо офіційний дохід клієнта менше 15 тис. грн у місяць.

Наприклад, якщо взяти авто Chevrolet Orlando за середньою на ринку ставкою на три роки, щомісяця доведеться платити 11,3 тис. грн. Якщо ж цей автомобіль взяти у лізинг, платіж становитиме до 10,9 тис. грн. Велика частина від зазначених сум йтиме на обслуговування кредиту та лізингу.

Однак, знизити ставку банки не можуть, впевнений Мазуренко. Причина — ризики та інфляція. "Уявімо, що в минулому році у нас була 13,7% інфляція. Ви, наприклад, взяли кредит під 25% річних у гривнях. Але тільки інфляція з'їла майже 14% суми. Решта 11% — ризики, послуги банку, утримання інфраструктури і т.д. А знаєте скільки людей не повернуть кредит? Кожен другий. У нас в країні половина кредитів непрацюючі", - розповідає Володимир Мазуренко.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

"Ми зіпсували плани росіян на наступну потужну атаку по Україні", - військовий експерт

неділя, 1 червень 2025, 21:00

Операція "Павутина", яку провела СБУ, - це асиметричні дії проти ворога, які будуть відбуватися і надалі. Таку думку висловив майор запасу НГУ, ветеран російсько-української війни Олексій Гетьман, передають Патріоти України. "Не маючи переваги в техніц...

В Білому домі не знали про спецоперацію СБУ зі знищення російської стратегічної авіації, - CBS News

неділя, 1 червень 2025, 20:38

Україна заздалегідь повідомила адміністрацію Трампа про атаку на російські бази стратегічних бомбардувальників, повідомляє Axios із посиланням на неназваного українського чиновника. Цей чиновник також сказав, що спецоперацію проводила СБУ і вона планув...