Наш "сучий син": Бацька допомагає ЗСУ більше за США

Історія повторюється. "Сомоса може бути і сучий син, але це наш сучий син", - крилатий вираз президента США Рузвельта за 1939 рік знаходить свого вдячного спадкоємця у 21 сторіччі. Адже "наш" знає, що за Україною він наступний.

Путін і Лукашенко. Фото:cont.ws

Президент Білорусі не проти вдарити головного стратегічного партнера Путіна у спину з економічним та політичним зиском для себе. Про це пише Михайло Жирохов на сайті depo.ua, інформують Патріоти України.

Буквально на днях в ЗМІ з'явилися фотографії залізничного ешелону з трьома колісними шасі МЗКТ-6922 білоруського виробництва, які слідують в Україну. Хоча фотографії зроблені ще в вересні 2015 року, проте, російські видання буквально вибухнули заголовками в стилі "удар в спину з боку Лукашенка".

В принципі якась частка правди в цьому є - в умовах практично повного ембарго з боку Заходу на поставки зброї нашій країні Білорусь допомагає нам озброювати і постачати армії (хоча, звичайно, не безкоштовно, та й отримання нових технологій і створення закінченого виробничого ланцюжка важливий фактор). Посудіть самі.

Білоруське паливо займає більше 50% ринку нафти і нафтопродуктів. Коли після анексії Криму росіяни перестали постачати авіаційний бензин, Білорусь досить швидко створила паливо марки РТ і налагодило постачання. Саме на ньому в основному зараз і літають українські літаки. Важливий напрямок - ремонт і модернізація авіаційної техніки.

Навесні 2014 року керівники військово-промислового комплексу Білорусі прийшли до простої думки - за рахунок активізації співпраці виступити посередником для українців на російському ринку. Першою "ластівкою" став Оршанський авіаремонтний завод, 57% акцій якого ще в 2012 році купило запорізьке об'єднання "Мотор-Січ".

Практично з травня 2014 року завод, який роками простоював без замовлень, заробив на повну потужність. Починаючи від ремонту бойових вертольотів МІ-24 (з характерними для бойових дій ушкодженнями) і закінчуючи створенням нових машин МІ-8МСБ. Парадокс, але інформація про збірку двох перших спочатку з'явилася в Орші, а потім на випробуваннях вертоліт був представлений як повністю український продукт.

Далі більше. Підозріло активно запрацювало 558-е авіаремонтне підприємство в Барановичах, де було оголошено про відновлення проекту модернізації літаків Су-27 і МіГ-29. А далі просто факти. Взимку 2015 року українські ЗМІ повідомляли про передачу армії відновлених літаків МіГ-29.

Це парадоксальним чином збіглося з повідомленням керівництва 558 АРЗ про те, що той у 2014 році за 66 млн. доларів "ремонтував для іноземних замовників МіГ-29". Це, зауважимо, крім білоруських замовлень, та й ремонт для ВПС Росії не йде під графою "іноземні". Звичайно, ремонтні потужності є і в Україні, але в умовах війни головне швидкість робіт і якість.

Таким чином, українська армія отримує нову техніку, а в платіжних балансах "втрачається" 15 млн. доларів: Україна ніби-то як імпортувала на цю суму "літальні апарати", а ось білоруська статистика в аналогічній графі дає "0". До речі, в цій графі цілком можуть виявитися готові вузли і технологічні напрацювання по безпілотної авіації, де Білорусь традиційно лідирує серед усіх пострадянських країн.

А є ще поставки автомобільної техніки і комплектуючих. Крім вже згадуваних платформ для нового ЗРК Т-38 "Стілет", мова може йти про багато що. Так, з розрізнених відомостей в ЗМІ можна зробити висновок, що в наприкінці 2015 року було укладено угоду про постачання в 2016 році 120 вироблених в Мінську вантажівок МАЗ-6317.

Надалі в Черкасах планується розгорнути ліцензійне виробництво цих військових вантажівок з білоруських комплектуючих. А новий бронеавтомобіль для Нацгвардії "Варта" вкрай підозріло нагадує Volat V-1 від мінського МЗКТ. Тут у сторін обопільний інтерес - Україна отримала свій броньовик, в якому використали пару білоруських перспективних розробок. Білорусь отримала можливість оцінити інженерні рішення в процесі експлуатації в умовах "гібридної війни".

А є ще багаторічна співпраця в області протитанкових комплексів. Не варто забувати, що український ПТРК "Стугна" це той же білоруський "СКІФ": ракета українська, система наведення білоруська. За останній рік у обох сторін "раптовий" технологічний прорив: українці раптом "знайшли" технічну документацію по системі і почали розвивати "Стугну" далі, навіть запустивши її в серію. Також несподівано білоруси "знайшли" документи по ракеті РК-2 і розвинули свій комплекс - "Шершень".

Є також оптика і системи, де Білорусь дійсно сильна. Білоруські офіційні особи заявляють, що державне об'єднання БЕЛОМО не постачало і не постачає свою продукцію в Україну. Зате в країні є ще така фірма як Yukon Advanced Optics Worldwide (вона ж Pulsar, вона ж Polaris Vision, вона ж Beltex Optic), яка на тлі стрімкого зростання продажів навіть відкрила своє представництво в Києві.

Є ще один напрямок, який залишається в тіні - спеціальні тканини і матеріали. Як для різних виробів подвійного призначення, так і для пошиття військової форми. За 2015 рік зростання поставок в Україну - від 120 до 200% в залежності від типу.

Звичайно, очікувати нового сплеску військово-технічного співробітництва між країнами найближчим часом не доводиться - все таки фінансовий стан української держави вкрай нестабільний, але на тлі геополітичних подій, що відбуваються створюється відчуття, що позиція президента Лукашенка змінюється прямо на очах і зовсім не в бік зміцнення такої розрекламованої Союзної держави.

Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

"Шашлики 2.0": Урядовий квартал утік, а як щодо попереджень для решти? - Зоя Казанжи

п’ятниця, 22 листопад 2024, 15:46

"У США розроблена система попереджень для кожного стихійного лиха, щоб запобігти жертвам серед цивільного населення. Однак в Україні, навіть під час загрози обстрілом експериментальною російською ракетою, за звичкою, евакуйовується тільки влада. Чи дов...

Аналітики The Financial Times підрахували реальний мобілізаційний резерв України

п’ятниця, 22 листопад 2024, 15:19

Мобілізаційний резерв України на сьогодні становить 3,7 млн людей. А загальна кількість громадян чоловічої статі віком від 25 до 60 років – 11,1 млн. Про це йдеться в інформації на інфографіці видання The Financial Times, передають Патріоти України. У ...