Рейд на Шахтарськ

Бойові дії на прикордонних територіях влітку 2014 року вирізнялися як серйозними перемогами, так і промахами. Одним із найтрагічніших епізодів став рейд десантників 25-ї окремої повітрянодесантної бригади на Шахтарськ.


Наприкінці липня 2014 року штаб АТО поставив командуванню бригади завдання – прикрити висування 95-ї бригади для пробивання коридору для виходу частин, затиснутих у районі Дмитрівка – Степанівка – Маринівка. Для цього передбачалося утримати околиці міста Шахтарськ і перерізати трасу Торез – Сніжне.

26 липня 2014 року колона бригади з 16 БМД-2, зенітно-артилерійського взводу (3 вантажівки з ЗУ-23), артилерійської батареї (три САУ «Нона» і два 1В119 «Реостат») за підтримки двох танків зі складу 17-ї танкової бригади висунулася в район рейду. Спочатку операція розвивалася доволі успішно – група обійшла міста, один із батальйонів зміг висунутися в район Кам’янки. Було знищено кілька блокпостів сепаратистів. 27 липня десантники вирушили в район Шахтарська, вийшовши на південно-східну околицю.

Поява десантників не залишилася непоміченою, і «міністр оборони ДНР» Гіркін-Стрєлков для утримання Шахтарська зібрав усе, що тільки можливо: щонайменше 600 осіб, танки, БМП, «Гради», батарею гаубиць Д-30. Підтягнувши сили, противник почав активні бойові дії, тривали вуличні бої.

За короткий час була накрита батарея «Нон», згоріла БМД. Хоча загиблих у цих боях було відносно мало, проте кількість поранених просто зашкалювала – за три дні боїв їх було близько 60 (фактично, кожен четвертий, а то й третій). Водночас підтримка артилерії сектора була вкрай обмеженою, оскільки всі позиції бойовики розміщували в житловому секторі. Поява великої кількості поранених змусила шукати можливості для проведення колон.

Перший прорив був здійснений 28 липня з загальним напрямком на північ, другий – наступного дня в несподівану для противника сторону – в напрямку Благодатного.

Однак після рейду 95-ї бригади та виходу прикордонного угруповання, сенсу залишатися в Шахтарську не було. Командир батальйону майор Мойсюк вирішив діяти за первісним планом – виходити в сторону траси Торез – Сніжне з метою заняття вигідних позицій за містом і перерізання цієї стратегічно важливої артерії.

Рано-вранці 31 липня 2014 року дніпропетровські десантники пішли на прорив. Однак у кількісному плані бойовиків побільшало – буквально напередодні прибули підкріплення з Харцизька, Іловайська, Ханженкового та Кутейникового.

Практично одразу було знищено половину 1-ї роти (командир – капітан Луньов), що йшла в голові колони. Однак найбільш трагічно склалася доля 3-ї роти (командир – капітан Козак). Вона йшла в тиловому прикритті і відтягнулася на 400 метрів. Проскакуючи останнє перехрестя на околиці міста, рота натрапила на єдиний танк бойовиків, який практично впритул почав розстрілювати БМДшки. Першим же снарядом була знищена БТР-Д, наступна БМД, ухиляючись від танка, вилетіла з дороги і «роззулася», втративши гусеницю. Хоча екіпаж і десант змогли відійти (пізніше були евакуйовані розвідниками 8-го корпусу), але практично ціла машина дісталася ворогові.

За наказом командуванням група відійшла на Благодатне. На цьому закінчився рейд на Шахтарськ.

На сьогодні втрати особового складу 25-ї бригади в ході боїв за Шахтарськ, згідно з даними ресурсу «Книга пам’яті загиблих за Україну» (http://memorybook.org.ua/), визначаються у 22 загиблих бійція

Опублікував: Михайло Жирохов
Інформація, котра опублікована на цій сторінці не має стосунку до редакції порталу patrioty.org.ua, всі права та відповідальність стосуються фізичних та юридичних осіб, котрі її оприлюднили.

Хіти тижня. "Сарафан перетворився на пояс": Мережу обурило пікантне фото російської співачки, що втекла до Києва

вівторок, 23 січень 2018, 1:00

Відома російська оперна співачки Марія Максакова, яка втекла з Росії в Україну, засвітилася на ТБ в пікантній позі. Відповідне фото було опубліковано у Facebook, передають Патріоти України. Користувач соцмережі опублікувала скріншот, на якому можна поб...

"Чому я люблю київське метро більше за вашингтонське", - українська журналістка

вівторок, 23 січень 2018, 0:30

Увечері, на вихідних та під час святкових днів в Києві потяги під’їжджають до станцій кожні 5-10 хвилини, у Вашингтоні – з інтервалом у 8-20 хвилин. "Застрягти в метро – типова вашингтонська проблема. Часом в офіс запізнюється одразу 2-3 працівника. Хо...