"Укрзалізниця" стала яблуком розбрату між прем'єр-міністром Володимиром Гройсманом та міністром інфраструктури Володимиром Омеляном.Як вже повідомлялося, 18 січня на позапланованому засіданні Кабміну, без преси і трансляції, члени уряду забрали у Мінінфраструктури право бути органом управління УЗ. Що ж насправді відбувається, і чому цей конфлікт виник?
Як пише "БізнесЦензор" в статті "Корупційні ризики в "Укрзалізниці", на цьому державному підприємстві сформовано три корупційні управлінські вертикалі, які опосередковано пов'язані з президентом Петром Порошенком.
Неформальні менеджерські структури працюють безпосередньо в інтересах бізнесменів і неформальних радників. Вони оперують "тіньовими" коштами, впливають на держзакупівлі "Укрзалізниці", курують розподіл вагонів та інше. У неформальні вертикалі входять члени правління, начальники філій і дирекцій.
"Загалом менеджерська структура на УЗ концентрується в 4 гілках. Перша – офіційна команда голови правління Войцеха Бальчуна, який завів в правління чотирьох поляків. Інші три так чи інакше пов'язані з президентом Петром Порошенко. Офіційний вплив на УЗ має профільний віце-прем'єр Володимир Кістіон – креатура голови Уряду Володимира Гройсмана, який поки що входить в команду Порошенка. Менш легалізований, але інституційно обґрунтований вплив має Ярослав Дубневич – голова профільного комітету у Верховній Раді, народний депутат від президентської фракції БПП. Остання гілка зав'язана на Станіслава Лєснікова, якого пов'язують з Адміністрацією президента. Його вплив на УЗ ніяк інституційно не закріплений", – пише "БізнесЦензор".
Зазначається, що підприємства братів Ярослава і Богдана Дубневичів є великими постачальниками запчастин для залізничного господарства. Їхні інтереси в "Укрзалізниці" представляє член правління УЗ Сергій Михальчук, призначенню якого сприяв голова транспортного комітету.
"Завдяки Михальчуку, Дубневичі мають змогу і далі продавати УЗ запчастини, необхідність яких міністр інфраструктури Володимир Омелян ставить під сумнів. За його словами орієнтовна вартість закупівель в компаній Дубневичів у 2016 році склала близько мільярда гривень. За штатним розписом Михальчук контролює департамент матеріально-технічного забезпечення, будівельний департамент та Центр управління промисловістю. Саме в його сфері відповідальності знаходяться закупівлі УЗ", – підкреслює видання.
Також в "Укрзалізниці" сформована вертикаль впливу "загадкового громадянина РФ Станіслава Лєснікова", про якого в інтерв'ю виданню розповідав міністр інфраструктури Володимир Омелян.
"Інтереси Лєснікова в УЗ впроваджує Сергій Шут, якого було призначено радником голови правління УЗ ще за минулого керівника – Олександра Завгороднього. Шут є бізнес-партнером Олександра Матковського – двоюрідного брата Владислава Каськіва, що за часів Віктора Януковича очолював Держагентство з інвестицій та управління нацпроектами. Шут добився призначення людей з колишнього оточення Каськіва заступниками по реформуванню на всіх шести українських залізницях. Одного з них в листопаді 2016 року на конкурсі було обрано державним секретарем Мінінфраструктури. Це Андрій Галущак, який за протекцією Шута був заступником по реформуванню голови Львівської залізниці", – йдеться у статті.
Як повідомлялося раніше, міністр інфраструктури України Володимир Омелян оцінив обсяг коштів, залучених в корупційні потоки на "Укрзалізниці" в останні роки, приблизно 500 млн доларів на рік.
"Друзі мої, маю багато запитань щодо крайнього ворожого удару по Дніпру балістичною ракетою середньої дальності. Відповідаю: головне – не панікувати, а далі кожен на своєму місці боротися за Україну", - пише лідер українських добровольців Дмитро Ярош н...
Російські окупанти вдарили керованою авіабомбою по Курахівській теплоелектростанції. Внаслідок удару було зруйновано будівлю, труби ТЕС. Відео з моментом прильоту авіабомби оприлюднив радник керівника Офісу президента України Сергій Лещенко у Telegram,...