Чому обвал цін на нафту не знижує вартість бензину в Україні

Слабка антиконкурентна політика і неефективна робота Антимонопольного комітету дозволяють великим трейдерам диктувати свої умови на українському ринку пального.

Ілюстрація:pmg.ua

На світових ринках продовжується обвал цін на нафту через перевиробництво. Для України це означає істотне здешевлення російського газу, який прив'язаний до цін на "чорне золото". А ось зниження вартості бензину очікувати не варто - якщо воно і відбудеться, то буде незначним. Про це пише видання Новый регион, повідомляють Патріоти України.

На думку експертів, основні причини цього - політика уряду Арсенія Яценюка, дії НБУ і монополістів на ринку палива. "На сьогоднішній день у структурі ціни: 220 доларів - акциз, 50 доларів - роздрібний акциз і 180 доларів - ПДВ," - пояснив ситуацію з цінами на бензин експерт інвесткомпанії Concord Capital Андрій Герус.

"Близько 500 доларів за тонну - це собівартість нафтопродуктів і приблизно 100-150 доларів - маржа, яка покриває всі операційні витрати, всю діяльність компаній. Тому в ціні палива дуже високу роль відіграють податки, а також виплачують їх компанії, чи ні".

За його словами, крім курсу гривні, який тільки за останні два місяці знизився на 10%, величезну роль грають обмеження Нацбанку, які ставлять нафтотрейдерів у складну ситуацію.

"На сьогодні діють жорсткі обмеження з боку НБУ, який, фактично, в ручному режимі задовольняє заявки на купівлю валюти, і задовольняє тільки ті, де є прямий імпорт від виробників, і ті, де йде післяплата, що ускладнює покупку валюти нафтотрейдерами", - сказав експерт.

Директор Центру досліджень енергетики Олександр Харченко аналогічної думки. "Зниження ціни, якщо навіть і відбудеться, то буде несуттєвим на фоні постійного зниження курсу гривні. Тобто, у гривневому еквіваленті чекати зниження вартості бензину не варто", - сказав він.

Провідний експерт енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко крім перерахованих причин невідповідності ситуації з бензином в Україні світовим тенденціям назвав монополізацію вітчизняного ринку моторного палива.

На його думку, слабкі антиконкурентна політика і робота Антимонопольного комітету дозволяють великим трейдерам диктувати свої умови. "Для виправлення ситуації необхідно створити конкурентний ринок нафтопродуктів, посилити не тільки антимонопольне законодавство, але і його застосування - можуть бути прекрасні закони, але вони не застосовуються і результатів не дають", - підсумував Омельченко.

Новий зліт чи падіння? Українцям розповіли, що буде з рекордними цінами на популярний продукт

субота, 22 лютий 2025, 12:30

В Україні прогнозується зниження цін на білокачанну капусту, що сягають рекорду. Причина – очікуваний надлишок пропозиції цього овочу. Річ у тім, що, на думку аналітиків, після рекордних цін на білокачанну капусту в сезоні 2024/2025 багато українських ...

Вже скоро злетить? Яким буде тариф на газ в Україні з 1 березня - озвучено вартість кубометра

субота, 22 лютий 2025, 12:22

В Україні тариф на газ із 1 березня не зміниться у жодного з постачальників блакитного палива. При тому для 98% побутових споживачів тариф становитиме 7,96 грн за куб. Про це йдеться в публікації OBOZ.UA, передають Патріоти України. Крім "Нафтогазу", ...