Чому обвал цін на нафту не знижує вартість бензину в Україні

Слабка антиконкурентна політика і неефективна робота Антимонопольного комітету дозволяють великим трейдерам диктувати свої умови на українському ринку пального.

Ілюстрація:pmg.ua

На світових ринках продовжується обвал цін на нафту через перевиробництво. Для України це означає істотне здешевлення російського газу, який прив'язаний до цін на "чорне золото". А ось зниження вартості бензину очікувати не варто - якщо воно і відбудеться, то буде незначним. Про це пише видання Новый регион, повідомляють Патріоти України.

На думку експертів, основні причини цього - політика уряду Арсенія Яценюка, дії НБУ і монополістів на ринку палива. "На сьогоднішній день у структурі ціни: 220 доларів - акциз, 50 доларів - роздрібний акциз і 180 доларів - ПДВ," - пояснив ситуацію з цінами на бензин експерт інвесткомпанії Concord Capital Андрій Герус.

"Близько 500 доларів за тонну - це собівартість нафтопродуктів і приблизно 100-150 доларів - маржа, яка покриває всі операційні витрати, всю діяльність компаній. Тому в ціні палива дуже високу роль відіграють податки, а також виплачують їх компанії, чи ні".

За його словами, крім курсу гривні, який тільки за останні два місяці знизився на 10%, величезну роль грають обмеження Нацбанку, які ставлять нафтотрейдерів у складну ситуацію.

"На сьогодні діють жорсткі обмеження з боку НБУ, який, фактично, в ручному режимі задовольняє заявки на купівлю валюти, і задовольняє тільки ті, де є прямий імпорт від виробників, і ті, де йде післяплата, що ускладнює покупку валюти нафтотрейдерами", - сказав експерт.

Директор Центру досліджень енергетики Олександр Харченко аналогічної думки. "Зниження ціни, якщо навіть і відбудеться, то буде несуттєвим на фоні постійного зниження курсу гривні. Тобто, у гривневому еквіваленті чекати зниження вартості бензину не варто", - сказав він.

Провідний експерт енергетичних програм Центру Разумкова Володимир Омельченко крім перерахованих причин невідповідності ситуації з бензином в Україні світовим тенденціям назвав монополізацію вітчизняного ринку моторного палива.

На його думку, слабкі антиконкурентна політика і робота Антимонопольного комітету дозволяють великим трейдерам диктувати свої умови. "Для виправлення ситуації необхідно створити конкурентний ринок нафтопродуктів, посилити не тільки антимонопольне законодавство, але і його застосування - можуть бути прекрасні закони, але вони не застосовуються і результатів не дають", - підсумував Омельченко.

Таємні витрати на війну? Кремль засекретив у бюджеті рекордну за 20 років суму

середа, 24 квітень 2024, 6:48

Російська влада продовжує нарощувати секретні витрати федерального бюджету, які вже обійшлися платникам податків у 10 трлн рублів. У 2023 році практично кожен четвертий рубль, витрачений урядом, пішов на засекречені статті, що стало рекордом за два дес...

Шалено злетить? Яким буде курс долара наприкінці 2024 року - прогноз експертів

вівторок, 23 квітень 2024, 18:44

За прогнозами експертів, середнє значення курсу у 2024 році становитиме 40,33 грн/долар. Наприкінці року курс зросте до 41,67 грн/долар, передають Патріоти України з посиланням на консенсус-прогноз за квітень 2024 року експертів та чиновників, оприлюдн...