Гомель став транзитною точкою між Москвою і Києвом і збирається приймати регулярні рейси. Не тільки політичним, а й транспортним посередником у конфлікті Росії та України стає Білорусь. І при цьому отримує відчутну економічну вигоду. Про це пише Комсомольська правда в Білорусі, зазначають Патріоти України.
Після взаємної заборони авіасполучення між Росією і Україною літакам доводиться робити великий гак: наприклад, з Москви до Києва пасажири зараз літають через Молдову.
Але багато авіакомпаній знайшли вихід і налагодили авіасполучення через білоруський Гомель. Літак з Москви робить посадку в Гомелі, а потім далі летить в Україну, і формально прибуває вже не з Росії, а з Білорусі.
Поки що Гомель приймає тільки чартерні рейси, але є плани і щодо відкриття регулярного авіасполучення.
"Зарубіжні авіакомпанії теж не можуть летіти безпосередньо з Москви до Києва. Але серйозні зв'язки між Росією і Україною не перервалися відразу. Літаки бізнес-класу літають один до друг постійно.
З Гомеля до столиці України - менше 300 кілометрів, до Москви - 650 кілометрів. Літати до нас стали з кінця жовтня. Спочатку було трохи рейсів, але незабаром авіакомпанії зрозуміли, що у нас надійний аеропорт, швидке обслуговування - і заявки почали надходити постійно.
Сідають до нас транзитом, проходять всі прикордонні та митні процедури і летять далі," - пояснює заступник начальника гомельської філії "Білаеронавігаціі" Анатолій Кірсанов.
Ми очікували зустріти пожвавлення в аеропорту, але всередині було безлюдно. Табло прильотів і вильотів вимкнено. Справа в тому, що мова поки йде не про туристичні чартери, а про перельоти великих бізнесменів і політиків.
Як правило, на борту літаків, які прямують транзитом через Гомель, - всього від 3 до 10 пасажирів. Адже замовити чартерний рейс - недешеве задоволення.
Літають через Гомель не тільки з Києва, а й з Одеси, Дніпропетровська, Харкова і не тільки до Москви, але і до Пітера, Єкатеринбурга. До речі, нещодавно так летів колишній президент України Леонід Кучма.
У п'ятницю, наприклад, Гомель приймав рейси сербської авіакомпанії з Києва до Москви і з Москви до Одеси, австрійської, мальтійської і сан-марінської авіакомпаній - з Москви до Києва.
"Заявки надходять оперативно і часто додаються протягом дня. Обслуговувати літаки нам економічно вигідно, зростає експорт послуг. Наприклад, кожна зліт-посадка приносить близько 600 доларів, а деякі і заправляються, віддаючи за тонну гасу майже тисячу доларів.
Пасажири чартерів втрачають у Гомелі зовсім небагато часу на прикордонні та митні процедури, не затримуючись в аеропорту більше 30 хвилин.
Швидко проходять контроль і летять далі, адже пасажирів у салоні мало. При цьому виходити з літака не обов'язково, тільки за бажанням. Найчастіше прикордонники та митники самі заходять в салон.
«Дами з собачками» такими чартерами не літають, а тільки ділові люди з портфелями. Оскільки багажу практично немає, митниця теж проходить швидко. Нерідко протягом доби літак летить через Гомель у зворотному напрямку. При цьому номер рейсу після посадки і зльоту в Гомелі не змінюється.
Зараз йдуть переговори, і російська авіакомпанія "Перемога" готується здійснювати регулярні щоденні рейси з Москви в Гомель на "Боїнг 737-800" місткістю 189 крісел. Коли лоукостер визначиться з тарифами і розкладом, гомельський аеропорт буде готовий запропонувати свої послуги українським авіакомпаніям, щоб стикувати рейси.
Керівництво гомельської філії "Білаеронавігаціі" вважає, що аеропорт зможе приймати пасажиропотоки міжнародних рейсів:
"Коли аеропорт "Гомель" передали "Білаеронавігаціі" його стан був дуже гнітючий. Але щороку ми вели роботи з реконструкції та модернізації.
Скоро перетвориться пасажирський павільйон часів СРСР, міжнародні польоти тут не виконувалися. Ми поки пристосували павільйон, але все одно він не дуже відповідає сучасним стандартам.
Приміром, пасажири не віддають свої валізи при реєстрації, а котять далі до лінії огляду. А готель, переданий в комунальну власність, продали інвестору, який, сподіваємося, при більш інтенсивних польотах займеться будівлею.
До речі, може зіграти на руку Гомельському аеропорту і конфлікт Росії з Туреччиною. Якщо до початку туристичного сезону Росія не відновить авіасполучення в популярну для відпочинку країну, свої послуги зможе запропонувати Гомель. Але програми рейсів на 2016 рік поки немає.
Чи зможе гомельський аеропорт забезпечити безпеку пасажирам міжнародних рейсів, особливо враховуючи останні теракти?
"Ми володіємо сучасним дооглядовим обладнанням, залучаємо при необхідності кінологів. Люди у нас навчені, у всіх є сертифікати. Так що за безпеку пасажирам не треба переживати. Інцидентів ніколи не було.
Пасажири розуміють, що таке безпека, тому знімають взуття на нашу вимогу, включають ноутбуки. Словом, ставляться з розумінням," - відповів начальник підрозділу авіаційної безпеки Володимир Мукосєй.
Президент Володимир Зеленський обіцяв, що всі зарплати і пенсії в Україні будуть виплачені згідно із законом, уряд має на це гроші. Крім того, у березні 2025 року буде проведено індексацію пенсій, що частково компенсує зростання споживчих цін, передают...
Від 1 січня 2025 року педагогічні працівники середніх шкіл почнуть отримувати щомісячну доплату в розмірі 1 300 грн, а від 1 вересня сума збільшиться до 2 600 грн. Про це йдеться в постанові Кабінету міністрів України №1286, передають Патріоти України....