"Просто денег нет": Росія утилізує 2 найбільших в світі підводні човни

Обидві величезні і надто дорогі для російського платника податків "іграшки" не виходили у відкрите море вже з 1997 року.

Підводний човен "Северсталь". Фото: "Известия".

Росія відмовилася від експлуатації двох найбільших в світі атомних підводних човнів "Архангельск" і "Северсталь". На їх подальше утримання в складі Військово-морських сил банально немає грошей. У найближчі роки обидва стратегічних підводних ракетоносця будуть порізані на металобрухт, передають Патріоти України із посиланням на російське інформагентство "РИА Новости".

Обидва підводних корабля відносяться до так званого "проекту 941 "Акула". Судна даного типу мають повну водотоннажність в 49,8 тисячі тонн, довжину 172 метри і завширшки - 23,3. Всього було побудовано три підводних човни цього класу - вже згадані "Архангельск" і "Северсталь", а також "Дмитрий Донской".
При цьому не можна говорити, що стратегічні ракетоносці виробили свій ресурс: вони встигли відслужити всього по 13 років, що для підводних судів є практично "дитячим" віком. Однак їх утримання російському військовому бюджету виявилося банально не по кишені.
- Подальша їх експлуатація нерентабельна, - розповіло журналістам інформоване джерело в головному штабі ВМФ Росії. - Підводні човни "Северсталь" і "Архангельск" вже виведені зі складу військово-морського флоту. Їх утилізацією займеться держкорпорація "Росатом", а роботи з розбирання почнуться після 2020 року.

Зазначимо, що обидві величезні і надто дорогі для російського платника податків "іграшки" не виходили у відкрите море вже з 1997 року. Доля третього підводного човна проекту 941 "Дмитрий Донской" виявилася не набагато щасливішою: более 10 лет вона проходила капітальний ремонт з модернізацією на підприємстві "Севмаш", де її готували для випробувань балістичних ядерних ракет "Булава". Вони в підсумку завершилися невдачею, і лише через кілька років російським конструкторам з великими труднощами вдалося довести до розуму цей амбітний і дуже дорогий проект.

Має значення день тижня: Ось як платити менше за квитки на поїзд в Україні

вівторок, 15 липень 2025, 18:58

Українці мають можливість купувати квитки на поїзди "Укрзалізниці" дешевше. Для цього потрібно правильно спланувати поїздку – фінальна ціна квитка залежить від сезону та дня тижня, а також від класу вагона та моменту купівлі, передають Патріоти України...

Зарплати ростуть, але фахівців бракує: Ось у яких сферах в Україні найбільший попит на працівників

вівторок, 15 липень 2025, 17:57

В Україні наразі найбільше зростають зарплати у переробній промисловості, зокрема в легкій, метало- та деревообробці – це галузі, які забезпечують потреби оборонного сектору. Найбільший дефіцит кадрів спостерігаєтьсясеред технічних спеціалістів і будів...