Ризики зими: Занос автомобіля і що робити, якщо така халепа

Що означає слово занос, так чи інакше здогадуються всі, хто коли-небудь бачив автомобіль, що рухається. Як діяти під час занесення авто, якщо ти перебуваєш всередині, тим більше - за кермом?

Ілюстрація: avto-vaz.com

Якщо автомобіль раптом почався рухатися вперед не прямо, а боком - ось що значить занос, якщо говорити зовсім вже спрощено, повідомляють Патріоти України з посиланням на auto.24tv.ua. Наводимо повний текст матеріалу далі:

"По-науковому це означає, що поздовжня вісь автомобіля не збігається з напрямком його руху через те, що задня частина машини змістилася на дорозі вліво або вправо відносно цієї осі. Тобто занос - це коли задні колеса зміщуються в сторону і прагнуть наздогнати передні (не плутати зі знесенням, коли в непотрібну сторону "пливуть" передні колеса).

Занос трапляється через такі фактори:

- майже завжди це відбувається на слизькій дорозі;

- присутній хоча б один з факторів, які викликали прикладання бічної сили до задньої частини машини: поворот керма, гальмування, рух по кривій, нерівність на дорозі;

- швидкість руху була вищою за розумну.

Занос на снігу часом має вигляд красивого трюку, насправді ж часто приводить до непоправних наслідків. Запобігти йому простіше, ніж виправити.

Зрозуміло, що найчастіше занос виникає при русі автомобіля в повороті, коли відцентрова та інші сили долають силу зчеплення задніх коліс з дорогою і зад машини починає зміщуватися назовні повороту. Але не виключено занос і на прямих, якщо дуже слизько і певна сила створює розгортаючий момент навколо вертикальної осі автомобіля.

Наприклад, якщо автомобіль їде прямо і на швидкості потрапляє лівими колесами на щільний сніговий намет, його може занести і розгорнути в сторону цього замету. Те ж саме станеться, якщо при гальмуванні, навіть акуратному, одне з коліс потрапить на ділянку чистого сухого асфальту. На задньопривідному автомобілі заноси виникають при розгоні на слизькій поверхні: шини (в цьому випадку задні), які передають крутний момент двигуна на дорогу, більш схильні до втрати зчеплення з її слизькій поверхнею.

Ви потрапили в занос - що робити?

Перш за все, запам'ятайте: ні в якому разі не можна гальмувати! Якщо занос викликаний гальмуванням, відразу відпускаєте педаль гальма. Без підготовки це зробити психологічно важко, але із загальмованими колесами всі подальші дії безглузді - машина летить некерованим болідом в непередбачуваному напрямку. Подальші дії відрізняються в залежності від типу приводу машини.

На задньому приводі:

1. Поверніть кермо в бік заносу.

2. Скиньте газ одночасно з поворотом керма.

3. Як тільки ви відчуєте, що кут заносу перестає рости (рух корми убік припиняється), повертайте кермо в середнє положення - інакше почнеться занос в іншу сторону. Якщо ви відреагували на початок заносу вчасно, то ваша контрдія матиме вигляд короткого, на чверть або третину оберту, ривок кермом в бік заносу і назад.

4. Підправте кермо в напрямок руху і якщо дозволяє дорога, додавайте обертів - можна продовжувати рух.

Занос часто виникає при спробі обминути неочікувану перешкоду. Якщо це відбуваєтиься на швидкості або слизькій дорозі, машина може вилетіти з дороги. Електронні системи безпеки допомагають водієві утримати ії на своїй смузі.

На передньому приводі:

1. Поверніть кермо в бік заносу.

2. Додайте акуратно газ. З незвички це важко - тиснути на акселератор в екстремальній ситуації, але інакше не можна. Ведучі передні колеса витягнуть машину в потрібному напрямку і зад стабілізується, постарайтеся тільки не переборщити з газом, щоб колеса не забуксували.

3. Як тільки ви відчуєте, що кут заносу перестає рости (рух корми убік припиняється), повертайте кермо в середнє положення. Якщо ви відреагували на початок заносу вчасно, то ваша контрдія буде виглядати як короткий, на чверть третини обороту, ривок кермом в бік заносу і назад.

4. Підправте кермо в напрямок руху і продовжуйте рух. У більшості сучасних автомобілів допомогти водієві уникати заметів покликані відразу три електронні системи: ABS (антиблокувальна при гальмуванні), ESP (система курсової стійкості, вона ж DSC, ESC, VSC, VSA) а також TCS (протибуксовочна, вона ж ASR, DTC)".

Масові протести на окупованих територіях: чи є підстави?

субота, 19 вересень 2020, 21:55

На жаль, відсутність чіткої інформаційної політики з боку відповідних міністерств не дозволяє говорити про збільшення відсотка населення, яке б прагнуло повернутися в Україну. Фактично ми залишили на поталу російським агресорам населення тимчасово окупов

Знову мирні люди - розмінна монета: Спецслужби "ЛНР" та "ДНР" затримують цивільних осіб, аби використати їх для обміну з Україною…

п’ятниця, 18 вересень 2020, 13:26

За інформацією ГІ "Права справа", минулого тижня в окупованому Луганську відбулася нарада в "міністерстві держбезпеки ЛНР" за участю російських кураторів, під час якої обговорювалося питання штучного поповнення т.зв. "обмінного фонду".